3-4Mar: Assilah - Moulay-Bousselham

4 maart 2024 - Moulay Bousselham, Marokko

3 Mar:

Assilah is een stadje met een kleine, maar sfeervolle medina, omringd door vestingmuren gebouwd door de  Portugezen in de 15e-17e eeuw. Vanuit de camping lopen we naar de medina.

De weg naar Assilah Assilah: medina

De huizen zijn geverfd in de kleuren wit en blauw.

Assilah: medinaAssilah Medina

Na het bezoek gaat ieder zijn eigen route rijden naar de camping 'Le nid du Hibou' in Moulay-Bousselham.

We rijden via een kleine weg door het groene heuvelachtige binnenland. Regelmatig zien we schaapskuddes.

Schaapskudde richting Larache

Tenslotte komen we aan op de camping. Het is er druk maar er nog plaats voor 3 campers.

Ingang camping Le nid du HibouMoulay Bousselham: Le nid du Hibou

Het is aardbeienseizoen en Jacky&Leen hebben voor een ieder 1.5kg aardbeien gekocht. Het zijn van die dikke,  dieprode zoete. Heerlijk!

De camping straalt een gezellige sfeer uit met zijn vele avocado bomen en de zeer vriendelijke  campingeigenaar en zijn familie. Alle faciliteiten zijn aanwezig, incl wifi. Er zijn campers uit diverse EUR. landen.

De camping ligt aan de rand van een lagune, tevens vogelreservaat. Morgen zullen we met de camping-eigenaar met een motorbootje de lagune doorkruisen om vogels te spotten.

Begin van de avond doen we met elkaar een welkomstdrank met snacks om het begin van onze gezamelijke reis te vieren. Het is bere-gezellig en vieren dit tot in de avond.

Apero Le nid du HibouNog steeds apero Le nid du Hibou

4 Mar:

Om 11:00 worden we met de auto gebracht naar het haventje en stappen in het motorbootje. We varen 1.5 uur door de lagune en zien lepelaars, flamengos, aalscholvers, wulpen, reigers, etc. Schitterend.

Panorama lagune Moulay BousselhamVaartocht in Lagune Moulay-BousselhamLagune Moulay-Bousselham: AalscholversLagune Moulay Bousselham: FlamengosLagune Moulay-Bousselham: Lepelaars

Hierna worden we op het strand afgezet van de lagune, dicht aan zee. De houten vissersbootjes met hun hoge boeg manoeuvreren handig door de hoge branding om open zee te bereiken.

Vissersboot in Lagune Moulay Bousselham

We drinken nog een koffie in het dorp, waarna we weer worden opgehaald met de auto.

De camping-eigenaar heeft paling gevangen, die vanavond met couscous wordt klaargemaakt voor ons zessen door de vrouw van de camping-eigenaar. Het zijn fantastische, gastvrije mensen!

De gevangen paling voor vanavond Couscous met paling

Vanavond wordt voor ons een enorme schaal couscous met paling geserveerd. Het is heerlijk, maar krijgen het niet op.

Iederaan beaamt dat het een super-dag was!

1. Karen, Yacine & Jayden:
    4 maart 2024
    Wat een prachtige kleuren in het dorpje!
    Fijn dat het zo gezellig is met elkaar!
  2. Lucas:
    5 maart 2024
    weer een fraai verslag.
    Geniet verder dan volgen wij.
  3. Marie et Jacques:
    5 maart 2024
    Du soleil plein les yeux, profitez en bien. Merci pour ces belle photos

Jouw reactie