4 Jul: Gürlevik watervallen - Maçka (Sumela camping)

5 juli 2022 - Maçka, Turkije

Eindelijk, het is zover. Na 33 dagen en ca 4000km rijden, zullen we vandaag het startpunt van de Ultiem Perzie reis bereiken en de andere 8 camperaars ontmoeten.

Maar eerst gaan we de Gürlevik watervallen bekijken, 50mtr verwijderd van de camperplaats. Iedereen is weg, dus kunnen we mooie fotos nemen.

Ipv me te wassen, neem ik een koude douche onder de waterval. Verfrissend!

20220704_071904

Wat een prachtige waterval en een donderend geraas. Op de Niagara falls na, de mooiste die we ooit hebben gezien. En, er is niemand!

20220704_08013320220704_072049

Na het ontbijt rijden we richting Maçka bij Trabzon. We zien veel velden met wilde planten en bloemen in vele kleuren. Zelfs wilde orchideeen in de bergen en veel 'Turkse' stokrozen in alle kleuren. Mid-Sep zullen we de zaadknoppen plukken. De weg slingert zich door het gebergte. Een politiebord waarschuwingsbord zien we regelmatig op de Turkse wegen.

IMG-20220706-WA0008

20220704_100605k20220704_095409

We gaan onderweg lunchen in een wegrestaurant en de camper wordt intussen ongevraagd gewassen. (Is gebruikelijk in Turkije). Er wordt gewezen op een ietwat lege band RA. Het ventiel blijkt bij het oppompen van de band te lekken.

Vroeg in de middag rijden we de Sumela camping op. De meeste zijn al gearriveerd en er wordt veel bijgekletst. Iedereen heeft een verschillende route gereden.

In de loop van de middag wissel ik de band met de reservewiel.  De campingbeheerder gaat de band voor reparatie afgeven bij een garage.

1. Marianne en Ank:
    5 juli 2022
    Veel plezier en avontuur met start van het officiële gedeelte .
  2. Geke en Wim:
    5 juli 2022
    Dank je. De groep is leuk, divers en allemaal bereisd. Iedereen staat te trappelen het avontuur aan te gaan.
    Vandaag hele dag 1e briefing.
  3. Karin:
    Nog meer avontuur! !
  4. Ank:
    6 juli 2022
    VPRO brengt middels Jelle Brandt Corsius een reportage over Kazachstan.
    Toevallig en spannend deze ‘samenhang’.
    Ventiel wordt wel gerepareerd. Succes en doe de groeten aan de bekenden.
  5. Erna en Koos:
    6 juli 2022
    Dit was al supermooi...nu de rest! We reizen graag nog mee🙂