9-10Apr: Zahara de la Sierra - Ronda - Villafranco del Guadalhorce

10 april 2024 - Villafranco de Guadalhorce, Spanje

9 April:

De zwaar bewolkte lucht van gisteren heeft plaats gemaakt voor een strakblauwe lucht en zon. Het witte stadje accentueert nog meer.

Zahara de la Sierra

We rijden naar Ronda, een historisch stadje met zijn betoverende kloof. Er is veel toerisme maar vinden een parking niet ver vh historisch centrum. Ronda is bekend vd Puente Nuevo, de brug van 1751, die de 100m diepe kloof overbrugt en wandelen door de oude straatjes. We lunchen in een mooie aangelegde tuin tegenover de Iglesia Santa Maria de Mayor.

De kloof vanaf Puente NuevoPuente NuevoRonda: Iglesia Santa Maria de MayorDe kloof vanaf Puente Nuevo

We willen de drukte direct aan zee vermijden en komen terecht in Villafranco del Guadalhorce in de heuvels bij Malaga. We zijn de enigen op deze mooie, afgelegen camperplaats, incl zwembad.

Camperplaats Villafranco de Guadalhorce

10April:

Vandaag blijven we op de camper plaats: luieren, zwemmen en in de zon liggen. Heerlijk.

Luieren ah zwembad

1. Wies Luijten:
    10 april 2024
    Ronda is erg mooi en ook de omgeving. Geniet ervan
  2. Marianne en Ank:
    10 april 2024
    Bijzonder in deze tijd in Spanje een camper plaats waar je alleen bent. Ik denk een unicum.
  3. Richard en Sander:
    10 april 2024
    Wat heerlijk nog even nagenieten in het mooie Andalusië. Dichtbij Ronda ligt nog het ‘smurfendorp’ Juzcar, met allemaal blauwe huisjes, leuk om te zien mochten jullie er toevallig langsrijden.
  4. Geke en Wim:
    10 april 2024
    Idd. nagenieten. Dank je wel voor de tip.

Jouw reactie