Dag76(18Sep): Vardzia-Türkgözü-Ardeşen

20 september 2022 - Ardeşen, Turkije

Om 08:00 vertrekken we in semi-konvooi naar de Turkse grensplaats Türkgözü, dat 80km van Vardzia ligt.

Nog één keer kunnen we genieten van het fantastisch mooie Georgie, maar dan komt onherroepelijk de Turkse grens in zicht.

20220917_18110220220916_171922

Er heeft zich reeds een file van honderden vrachtwagens gevormd (UZ, TR, IR, RUS, AZ). We passeren ze allemaal, ondanks de 2-baansweg.

20220918_102009

Na 1.5 hr zijn we Georgie uit en Turkije in. Dit ging super snel.

We nemen nog een laatste groepsfoto, handen worden geschud en daarna begint de individuele terugreis. De kans dat we elkaar tegenkomen is klein, want een ieder kiest een andere route in zijn eigen tempo.

Laatste stop in TürkgöziTürkgözi: Laatste groepsfoto

Het was een unieke, zware, maar fantastische reis, dat we voor geen goud hadden willen missen!

Onze vakantie kan nu beginnen! 😇

We rijden door de prachtige Turkse bergen naar Hopa aan de Zwarte Zee, om vervolgens langs de kust te rijden tot aan Ardeşen. We kamperen op de Derebeyi Rafting camping, 7 km landinwaarts aan een snelstromende rivier. We zijn de enigen.

NO-TurkijeDerebeyi (Zwarte Zee) Rafting camping

De temperatuur is met 28° nog zeer aangenaam. Onderweg zeiden we dat we de 40° niet meer zullen aantikken op de terugreis. Fout gedacht! Het werd max 40.5° vandaag. Een verlate hittegolf?

1. Mark&Annet:
    Goeie vakantie !!!
  2. Anne van den Berg:
    20 september 2022
    Goede reis en blijf wel aan de zuidkant van de Zwarte Zee
  3. Marianne en Ank:
    20 september 2022
    Heerlijk nu nog even vakantie vieren
  4. Mirjam:
    20 september 2022
    Het zit er op. De groepsreis dan. Wat een avonturen hebben jullie beleefd. Heerlijk weer om het te mogen meelezen.
    Geniet nog lekker van de terugreis, mogelijk in een iets langzamer tempo.
  5. Erna en Koos:
    20 september 2022
    Nog even nazomeren dan, fijne vakantie lekker bijkomen van jullie avontuur.
  6. Leen en Jacky:
    21 oktober 2022
    Wauw ! Jacky en ik hebben nu alle 76 dagen gelezen... We lezen vol bewondering dat jullie deze reis hebben aangedurfd , maar wat spannend allemaal en knap dat jullie dit meemaken.
    Zo tof deze blog en straks kan je er een mooie album van maken, maar je gaat het héél moeilijk hebben om foto's te selecteren voor de album, er zijn er zoveel mooie bij! 😄
    Wanneer jullie van jullie avontuurlijke reis zijn bekomen, nodigen we jullie graag uit (voor een biljart) bij ons in Overijse.
    Tot later. Leen en Jacky