2Mar: Algeciras - Assilah (Marokko)

2 maart 2024 - Asilah, Marokko

Om 09:00 rijden we naar de haven. Nadat een 10-tal campers, autos en enkele vrachtautos zijn geëmbarkeerd worden de trossen gelost en varen de haven uit om 12:00.

In de rij voor de boot naar Tanger-MedDe ferry, de straat van Gibraltar overstekend

Na 1.5 hr varen zijn we aan de overkant en debarkeren we. Helaas begint het te regenen.

De kust van Marokko is in zicht

Het blijkt dat de camper van Bob&Gemma niet uitgeschreven is geweest tijdens hun campertour in 2021. Men zei dat een camper met hetzelfde Ned. kenteken nog in Marokko is. De douane van Tanger-Med heeft de video van 29Nov2021! kunnen vinden en afspelen als bewijs dat de camper daadwerkelijk Marokko had verlaten. Na 1.5 hr is hun camper eindelijk ingeklaard en kunnen we verder.

Direct na de douane kopen we een lokale SIM kaart van de provider 'Inwi' en voorzien ons van Marokkaanse dirhams.

Via een mooie kustweg en via Cap Spartel, waar de Atl Oceaan de Middellandse zee ontmoet, rijden we naar de camping in Assilah.

Landschap vanaf de kustweg naar TangerCap SpartelAssilah: camping Echrigui

We hebben een tajine gerecht besteld voor ons zessen, bereid door de echtgenote vd camping eigenaar. Ondanks de kale ruimte met een peertje als verlichting smaakt het ons heerlijk en creëren een gezellige sfeer met ons zessen.

wachten op het bestelde tajine gerecht