13Apr: Pelegrina - Sabiñánigo

13 april 2024 - Sabiñánigo, Spanje

Dit mooie Parque Natural nodigt uit tot een ochtendwandeling en om 09:00 lopen we de vallei in voor een 5km lange wandeling. Het is nog lekker fris in de schaduw. De fruitbomen staan in bloei.

Wandeling door de valleiGeke de rivier overstekend

WandelpadLente in de vallei

We wandelen een 'loop' langs de rivier 'Dulce'. We zien weer een groot aantal gieren boven de bergen cirkelen. In de verte zien we op een hoge rots een aantal gieren. Met de camera vd gsm kan ik ze redelijk fotograferen en details zien we mbv de verrekijker. Altijd weer leuke verrassingen!

Gieren in de luchtGieren, zittend op een tots

We drinken nog een koffie in het restaurant vd parking waar we vannacht mochten staan en rijden dan richting Pyreneeën. De route (via A2) door het Spaanse binnenland blijft mooi en afwisselend. Regelmatig zien we een bord vd zwarte stier, het symbool vd Spaanse cultuur.

Bord met de stier, het symbool vd Spaanse cultuurPyreneeën in zicht bij Sabiñánigo

In de middag komen de besneeuwde toppen vd Pyreneeën in zicht en rijden we Sabiñànigo binnen. We doen eerst boodschappen en rijden dan naar de mooie, ruime camperplaats naast het gemeentehuis. De temp is 29°.

1. Marga en Kees Hagenaars:
    14 april 2024
    Weer mooie landschappen, net zoals gisteren. En die gieren zijn bijzonder.
    Het blijft genieten.

Jouw reactie