23Feb: Conques-Carcassonne-Comigne

23 februari 2024 - Douzens, Frankrijk

Na de laatste dingen te hebben ingepakt, rijden we 09:30 met regen uit Conques. Het snelste is via de A20, maar onze voorkeur is de langzamere, maar landschappelijker veel mooiere route te rijden naar Carcassonne via de mooie stadjes Figeac, Cordes-sur-ciel en Albi. Na Albi klaart het weer op.

Cordes-sur-ciel Albi met de kathedraal

Aangekomen in Carcassonne parkeren we vlakbij de goed bewaard gebleven middeleeuwse vestingstad van Carcassonne (Unesco) en lopen via de toegangspoort het middeleeuws stadje binnen.

vestingstad Carcassonne

Vestingstad Carcassonne dichterbij Vestingmuren van Carcassonne

De Franse scholen hebben wintervakantie en dat is te merken qua drukte. We dwalen 1.5 hr in de nauwe straatjes, de basiliek St-Nazaire en de  open ruimte tussen de dubbele vestingmuren.

Carcassonne: Binnen- en buitenmuur

Na dit bezoek is het nog 21km rijden naar de wijngaard 'Chateau de Dubas' in het dorpje Comigne. Deze staat op de lijst van France Passion. We bellen aan en mogen staan aan de rand van het domein.

We hebben een prachtig uitzicht op de wijngaarden en de heuvels van de Corbières, een bekend wijngebied.

Comigne: uitzicht vanuit Chateau de Dubas

1. Wies Luijten:
    23 februari 2024
    Wij vonden Carcassonne ontzettend mooi.
    Heel veel plezier nog. Wij blijven jullie volgen
  2. Lucas:
    24 februari 2024
    Ziet er erg goed uit. Een mooie start van een nieuwe onderneming.
    Carcassonne is inderdaad erg fraai.
    goede voortzetting.
  3. Anne van den Berg:
    24 februari 2024
    In 2013, begin april, waren wij met de caravan in Carcassonne en hebben de oude stad ook bekeken. Echt de moeite waard.
  4. Marianne en Ank:
    24 februari 2024
    Ik realiseer me nog nooit in Carcassonne geweest dus … mooi ziet het er uit
  5. Marga en Kees Hagenaars:
    Hallo Geke en Wim,
    de foto's laten zien dat het meteen een mooi begin van jullie reis is. En jullie zijn Frankrijk nog niet eens uit!
    Veel plezier en mooie momenten gewenst. We zullen jullie op de voet volgen .... via de blog wel te verstaan. (-:

Marga en Kees Hagenaars
  6. Joke:
    Hallo Wim en Geke.
    Bijna de zelfde route ,maar dan in tegengestelde richting in oktober.
    Ook Albi en Carcasonne.
    Caminito del Rey was trouwens prachtig.
    Groetjes Joke en Jan Willem
  7. Geke en Wim: