24Feb: Comigne - Subirats

24 februari 2024 - Sant Cugat Sesgarrigues, Spanje

Het voelt weer vertrouwd aan de 1e nacht in 2024 in de camper te hebben geslapen. Het heerlijke vrije camper gevoel is weer helemaal terug!

We kopen nog een Franse stokbrood in een dorpje in de Corbières, voordat we Spanje inrijden. Wolken en zon wisselen elkaar af met af en toe enkele druppels regen. Het kurk droge Catalonie kan wel wat water gebruiken.

Spanje is een populaire bestemming: We zien regelmatig campers: zowel richting Z als N.

Vóór Gerona gaan we van de snelweg af en rijden de lokale weg parallel aan de snelweg om te tanken. De prijsverschillen van diesel zijn in Spanje groot (ca. €0.40/ltr). De moeite dus om niet aan de snelweg te tanken. Een app leidt ons naar het juiste tankstation. Na Gerona rijden we weer de snelweg op.

In de loop vd middag vinden we een camperplaats bij een Bodega (wijngaard) in Subirats, 35km Z van Barcelona. We hebben een prachtig uitzicht op de wijnranken en de heuvels.

Camperplaats op een wijndomein bij Subirats

Uizicht op het wijndomein bij Subirats

1. Joke:
    24 februari 2024
    Ben je voorbij Elne gereden,dat ligt voor Gerona,.waren wij in oktober.
    Hier snakken ze ook naar regen.Vandaag weer 23 graden, maar wel winderig.
    Ga je nog naar Barcelona?
  2. Wim en geke.:
    24 februari 2024
    Hoi Joke en Jan Willem.Barcelona kennen we goed maar gaan morgen naar Valencia voor 2 dagen.Voor jullie morgen een goede vlucht naar Brussel.groetjes.
  3. Karin:
    Lieve Geke en Wim!! De kop is er af !! Hele mooie tocht toegewenst liefs Karin
  4. Marianne en Ank:
    25 februari 2024
    Oh ja Valencia vinden wij prachtig vooral het deel van Calatrava. Ook met de camper geweest.
  5. Albert en Riny:
    Hoi Wim en Geke,
    Een goed begin is het halve werk. Carcasonne is voor ons al heel lang geleden. Wel een prachtige vestingstad!! Een hele fijne en veilige reis gewenst. Geniet ervan!!

Jouw reactie