19Mar: Tighmert - Icht

20 maart 2024 - Icht, Marokko

Geke en ik wandelen nog een uurtje de oase in, door het dorp en langs het eenvoudige kerkhof voordat we weggaan. De oase met zijn eeuwenoude dikke palmen straalt zoveel rust uit. Mensen leven hier in een zeer rustig ritme, waarbij het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan.

Oase TighmertOase TighmertTighmert: moskee

Hierna rijden we naar Icht, 130km O van Tighmert dat een oude ondergrondse dorp heeft. Via een prachtige route langs kale, door de wind gevormde heuvels en schaarse lemen  nederzettingen, liggend in mooie, groene palm en acacia oases, komen we aan op de camping 'Ferme d'Amendoul'.

Landschap N12 naar IchtN12 naar IchtLemen huislemen nederzetting

Het ligt zeer idyllisch en verscholen tussen palmen. Ze krijgen voldoende water, want ze zien er frisgroen en gezond uit. Er is zelfs een zwembad!

Toegangsweg camping Ferme d'Amendoulcamperplek onder palmenzwembad en gebouwen

De rest vd middag luieren we, maken gebruik vh zwembad en genieten vd stilte. 's Avonds horen we in de verte een lange avondgebed en gezang uit de moskee. We zijn de hele avond buiten bij een heerlijke temp.

Avond: camperplek onder palmen camping in de avond

1. Anne van den Berg:
    20 maart 2024
    Mooi zwembad, maar waar zijn al die zwemsters die in burka te water gaan?
  2. Marianne en Ank:
    20 maart 2024
    Mooi die zuidelijke weg.
  3. Richard en Sander:
    21 maart 2024
    Wat mooi idyllisch die palmbomen oase in de dorre woestijn. Leuk plekje!
  4. Erna en Koos:
    21 maart 2024
    Jaloers!! Wat een prachtige oase, zo stel je je dat toch precies voor. Maar een zwembad daar, is wel heel bijzonder, dat verwacht je toch niet?!. Enjoy!

Jouw reactie