16Mar: El Ouatia - Khennifiss Lagoon

16 maart 2024 - Akhfennir, Marokko

Vandaag rijden we naar het Nat. park van de Khennifiss lagune, bij het dorp Akhfennir, 120km Z van El Ouatia.

De N1 is min of meer parallel ad kust. Er zijn veel wegenwerken ivm de aanleg ve 4-baans weg. Af en toe rijden we naar een uitzichtspunt aan zee om de rotsachtige kust te bekijken. Er wordt veel vanaf de rotsen gevist.

Vissen vanaf de hoge rotsenkust bij Akhfennir

We hebben een lunchstop aan het  'duivelsgat' van Akhfennir, een diepe rots uitgehold door de zee en waar zeewater doorheen stroomt.

Akhfennir: Het duivelsgat

In de middag arriveren we bij de steiger van vissersbootjes in de Khennifiss lagune. Het is een prachtige, eenzame plek met een fantastische uitzicht over de lagune. Een visser biedt aan om in de lagune te varen met zijn vissersboot voor 300MAD (€30). Ook mogen we hier onze wildcamp hebben voor deze nacht. Een super aanbod.

Khenifiss Lagune: aanlegplaats voor vissersbotenKhenifiss Lagune: 'onze' vissersbootfKhenifiss Lagune: afdalend naar de steiger

We varen langs de hoge duinen, de vele flamengos, lepelaars, aalscholvers, etc. Het weer is ideaal: een briesje, zon en warmte. Het is een geweldig mooie  ecosysteem in het diepe zuiden van Marokko. Jammer van al het plastic.

Khenifiss Lagune: zandduinenKhenifiss Lagune: zandduinen en zandbankenKhenifiss Lagune: LepelaarsKhenifiss Lagune: FlamengosKhenifiss Lagune: FlamengosKhenifiss Lagune: aalscholverKhenifiss Lagune: LepelaarsKhenifiss Lagune: reiger en meeuwen

's Avonds komt een soldaat een foto nemen van onze paspoorten en camper voor onze veiligheid. Hij overnacht ad rand vh nat. park.

We zitten 's avonds buiten en horen de branding op de achtergrond. Voor de rest niets dan stilte op deze super mooie plek.

Khenifiss Lagune: wildcampKhenifiss Lagune: zonsondergang

1. Annet van Doeveren:
    18 maart 2024
    Wat maken jullie een fantastische reis. Geweldig.
  2. Marianne en Ank:
    18 maart 2024
    Wat een mooi gebied en zo dicht bij de vogels.
    En de stilte prachtig ! Jaloers!
  3. Marga en Kees Hagenaars:
    18 maart 2024
    Dat je door een toevallige visser op een boot kunt varen met zulke prachtige natuur is fantastisch. Met prachtige uitzichten, en foto's, als resultaat.
  4. Anne van den Berg:
    18 maart 2024
    Jullie worden blijkbaar goed bewaakt. Mooie reis.
  5. Marie et Jacques:
    18 maart 2024
    c'est trop beau , nature et paysage nous font rêver

Jouw reactie