28Feb: Totana - Granada - Loja

28 februari 2024 - Loja, Spanje

Vandaag staat de beroemde Alhambra in Granada op het programma. Op weg er naar toe wordt het landschap bergachtiger maar ondanks de droogte zijn sommige hellingen dicht begroeid met dennebomen. Landschappelijk is dit een mooi gebied met een aantal natuurreservaten volgens de aanwijsborden. Dan komen de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada in zicht (3400m), welke mooi afsteken tegen de diepblauwe lucht.

Landschap tussen Totana en GranadaLandschap richting GranadaSierra Nevada

Begin vd middag komen we aan op de parkeerplaats vlakbij de Alhambra. Helaas zijn alle tickets uitverkocht voor vandaag. We hadden deze ca. 2 weken  vooraf on-line moeten kopen, zei men ons. We begrijpen waarom: Het is vandaag een regionale feestdag in Andalusie. De winkels zijn gesloten en de kinderen zijn een week vrij van school. Jammer, maar we hebben een herkansing op de terugweg.

We wandelen langs de vestingmuren van de Alhambra en via het sfeervolle historisch centrum lopen we terug.

Granada: vestingmuren AlhambraVestingmuren van Alhambra Granada: uitzicht historisch centrum

We rijden daarna nog een 1/2 uur naar de camperplaats in Loja. Er is nog voldoende plaats. Voor het eerst zitten we buiten.

1. Karen, Yacine & Jayden:
    28 februari 2024
    Schitterende blauwe lucht op de achtergrond van het paleis!
  2. Marianne en Ank:
    28 februari 2024
    Mooie regio. Waren jullie er nog niet?
  3. Geke en Wim:
    Nee, nog nooit.
  4. Anne van den Berg:
    28 februari 2024
    Er zijn gedeelten van het Alahambra vrij toegankelijk.
  5. Richard en Sander:
    29 februari 2024
    De Alhambra is inderdaad prachtig! Grappig dat jullie reis weer allerlei herinneringen oproept aan onze eigen Andalusië reis, alweer jaren geleden. Geniet!
  6. Samira:
    Prachtige reis!
    Ooit geweest maar enkel tuin gedaan wegens renovatie.
    Zeker doen op de terugweg.
    Veel plezier!😘
  7. Karin:
    29 februari 2024
    Het is prachtig! Misschien op de terugreis? Maar er zijn nog veel andere mooie dingen te zien op jullie reis!
  8. Wies Luijten:
    29 februari 2024
    Mooi Andalusië. Voor de terugreis moet je zeker tickets kopen voor het Alhambra. Zeer de moeite waard.

Jouw reactie