24Mar: Taliouine

25 maart 2024 - Taliouine, Marokko

Vanmorgen hebben we aangelummeld en vanmiddag staat een wandeling door de mooie kloof van Tisslit op het programma. Het is ietwat bewolkt en kouder.

Alweer via een mooie route komen we aan in het dorp Assaisse en parkeren de campers. We gaan te voet verder naar de herberg Tazibba in het dorp Tisslit.

Anti-atlas gebergte richting Asaissete voet naar Tisslit

Op weg naar Tisslit

Na 3km wandelen zien we het dorp Tisslit. Het kost enige moeite om de saffraanverkoopsters af te schudden. We willen eerst in de kloof gaan wandelen.

Tisslit is in zichtTisslit: Oude vrouw en dochter?

Het is een heel bijzondere kloof met zijn bizar gevormde rotsen. Verwonderd lopen we de kloof in. Ook hier verkoopsters: We kunnen er niet langer onderuit. We kopen enige grammen vh kostbare saffraan.

Kloof van TisslitKloof van Tisslit

Kloof van Tisslit

Op de terugweg drinken we een thee in de herberg Tabizza bij Ahmed en Taleby, zijn vrouw. Taleby weeft ook tapijten en er is veel keus. Onze oog valt op een tapijt dat we besluiten te kopen voor Conques; Een mooi souvenir van Marokko.

Weefster in TisslitBerber tapijten

Tevreden met onze aanwinst lopen we terug naar de campers en rijden naar de camping. Inmiddels neemt de bewolking toe en 's avonds is er een bui.

Dreigende wolken bij Taliouine

1. Mirjam:
    25 maart 2024
    En welk tapijt is het nu geworden?
    Mooie reis zijn jullie aan het maken.
  2. Albert en Riny:
    25 maart 2024
    Mooie kleurrijke tapijten!! Vraagje: Mag je de vrouwen alleen van de achterzijde fotograferen? Deze kleurrijke tapijtweefster aan de voorzijde fotograferen had een prachtige plaat opgeleverd!!
  3. Marianne en Ank:
    25 maart 2024
    Wat een veelzijdig landschap !
    Genieten je blogs
  4. Wies Luijten:
    25 maart 2024
    Ook ik sta telkens versteld van dit bijzondere landschap
  5. Wim en geke.:
    25 maart 2024
    Het linker tapijt op de foto maar de man vouwt hem al dubbel en zie je alleen de achterkant.Het is mooi klein ingepakt dus maken we thuis de foto.

De vrouwen willen niet met hun gezicht op de foto.Dat moet je zeker respecteren.Vaak helemaal niet.
  6. Albert en Riny:
    26 maart 2024