14Mar: Taroudant - Rkount

15 maart 2024 - Rkount, Marokko

De moskeeën zijn dichtbij en om 05:30 horen we de oproep tot het gebed. Dit zullen we nog vele keren horen.

Iets buiten Taroudant zien we een atelier met allerlei mosaïc tafelbladen buiten staan. Zo'n tafel staat al langere tijd op onze verlanglijst voor op het terras in Conques. Er is veel keus en we gaan voor een tafelblad met groene mosaïc tegeltjes. Het kan gemakkelijk worden vastgezet in de garage vd camper.

Mosaïc tafelblad

Hierna rijden we richting kust naar de camping in Rkount. We rijden door Aït Amira en zien een vlooienmarkt. We zijn nieuwsgierig en lopen er overheen. We kopen 2 ornamenten voor een oude meubelkast in Conques.

Aït Amira: vlooienmarkt

We arriveren op de camping begin vd middag. Het is een grote, zeer complete camping aan zee, dat zich qua kwaliteit kan meten met de  betere campings in W-Europa.

Rkount: CampingRkount: zonsondergang

We hebben onze vrienden vanavond uitgenodigd om bij ons te komen eten. Geke maakt chili-concarne en een salade vooraf. Zoals altijd is het gezellig.

Rkount-camping: avondeten met elkaarRkount: camping avond