11Mar: Taghazout (Vallée des Paradis)

13 maart 2024 - Taghazout, Marokko

De ramadan begint vandaag en eindigt 10 April. Wij zijn benieuwd hoeveel impact dit zal hebben op onze reis. Gedurende deze periode wordt zomertijd gebruikt, dwz de klok is 1 hr achteruitgezet.

Geke doet vanmorgen de was op de camping met ons Marokkaans wasmachientje en daarna rijden we de zeer mooie Vallée des Paradis en Honingroute (er wordt veel honing gemaakt).

paradijs valleiparadijs valleiHoningrouteHoningroute

Deze vallei was bij de hippies bekend in de jaren '70 en het is inderdaad een super mooie omgeving. Deze streek wordt bewoond door Berbers in kleine nederzettingen. We kopen een pot cactus honing, een goede remedie tegen keelpijn. Marokkanen houden van onderhandelen: Hij wil onze schoenen, maar die hebben we zelf nodig. Hij is tevreden met 70 MAD en 2 Belgische biertjes.

Honingroute: Lemen nederzettingHoningroute: weggetjepoel vd cascade

Er zijn diverse watervallen aangegeven, maar door de aanhoudende droogte is er weinig van over. We bezoeken er één , althans wat ervan over is. Een poel ligt idyllisch ingeklemd tussen de rotsen.

Hierna vervolgen we onze weg en via een zeer mooie, maar kronkelige route over de bergen, door valleien en langs nederzettingen komen we aan bij een stuwmeer. We vervolgen onze weg en juist voor donker zijn we weer op de camping.

honingrouteHoningroute: stuwmeer

's Avonds gaan we met elkaar eten in het restaurant vd camping.

1. Wies Luijten:
    13 maart 2024
    Woooow, wat een mooie route. Wat kan reizen toch mooi zijn
  2. Anne van den Berg:
    13 maart 2024
    Jullie komen nu in het mooie binnenland. Veel plezier
  3. Marianne en Ank:
    13 maart 2024
    Dit deel heeft expedition far East helemaal overgeslagen ! Jammer prachtige omgeving
  4. Lucas:
    13 maart 2024
    Weer een erge mooie beschrijving
    Graag zo doorgaan👍👍🏎️
  5. Evert:
    13 maart 2024
    Bij ons is de tijd een uur terug gegaan, toch ook in Marokko… een uur vroeger dan thuis.

Jouw reactie