6Mar: Témara - Mohammedia

6 maart 2024 - Mohammedia, Marokko

Ondanks het regelmatig geblaf vannacht van straathonden, hebben we toch redelijk geslapen.

Na het ontbijt lopen we naar het strand. De hoge golven van de Atl. Oceaan breken op de rotsachtige kust.

Témara:brandingTémara: Branding

We hebben een korte rijdag: Camping Ocean Blue in Mohammedia, 43 km naar het Z. We volgen de kustweg.

Onderweg zien we tenten met paarden in het veld. We zijn nieuwsgierig en rijden er naar toe. Een man legt ons uit dat het is ter voorbereiding van een concours. Alle paarden zijn van het ras Arabas, een sterke, inheemse ras.

Op de toren ve moskee zien we een ooievaarsnest.

Voorbereiding paarden concours

Paard gezadeld op Marokkaanse wijzeOoievaars nest op een moskee

We rijden verder naar de camping. Het is een grote camping, voor campers ingericht.

Camping Ocean Blue

Er zijn veel Franse en Duitse camperaars en enkele Ned. campers.

De temp. is nu zodanig dat we voor het eerst (in 2024!) in korte broek en T-shirt lopen.

voor het eerst in de zon in 2024 Mahammedia: Camping Ocean Blue

We worden allemaal uitgenodigd door Gemma&Bob voor het avondeten. Het is gezellig en het smaakt ons goed.