8Apr: Castellar de la Frontera - Zahara de la Sierra

8 april 2024 - Zahara de la Sierra, Spanje

We drinken samen een allerlaatste koffie en nemen dan afscheid van elkaar. Een ieder rijdt zijn eigen route in eigen tempo terug.

Afscheidsfoto in Castellar de la Frontera

Geke en ik kiezen voor het Andalusische binnenland en rijden via een prachtige, verrassend groene route naar Zahara de la Sierra, het historische mooie witte dorp, geplakt tegen een helling ve berg.

Verrassend groen AndalusieHet witte dorp Zahara de la Sierra

Helaas wordt het zwaar bewolkt en het regent zelfs even. Er is een parking/ camperplaats ad rand vh dorp met een prachtig uitzicht op het gebergte en het stuwmeer. We wandelen door het witte dorp met zijn 2 mooie kerken en uitzichten.

Het stuwmeer en Zahara de la SierraUitzicht vanaf Zahara de la Sierra

Eglisia de Santa Maria de la Mesa (1755)Eglisia de Santa Maria de la MesaKapel San Juan de Letran

1. Wies Luijten:
    8 april 2024
    Het is nog mooi groen in Andalusië. Mooie streek. Geniet ervan
  2. Marianne en Ank:
    8 april 2024
    Andalusië veel mooie plekken. Mooie foto’s weer
  3. Leen en Jacky:
    Wim en Geke
    Ook wij hebben jullie blog gevolgd.
    Degene die niet mee waren krijgen via het lezen van jullie blog een zeer mooi beeld van Marokko en van wat we allemaal samen hebben meegemaakt. Voor degene die er wél bij waren, zoals wij, kunnen alleen maar getuigen van de goede organisatie, het zoeken van de bezienswaardigheden en de leuke plekjes, de juiste slaapplaatsen en het vinden van alternatieven indien nodig. In Wim schuilt een echte reisorganisator ! We hebben al veel gereisd maar hebben nog nooit zoveel meegemaakt dan de laatste 38 dagen. Wim en Geke, we schrijven ons nu al in voor de volgende reis 😆 ! Het was niet alleen leerrijk, maar het waren ook gezellige dagen, waarop veel gelachen werd, jullie en Bob & Gemma zijn hele fijne mensen ! Vele groetjes en tot later (in Conques) ! 😘 Jacky en Leen
  4. Geke en Wim:
    Hallo Leen, Jacky,
    Dank je wel voor jullie lieve commentaar. Vooraf mooie plekken zoeken en een route plannen vinden we leuk.
    We hebben het echter samen uitgevoerd en 'chapeau' dat jullie de soms uitdagende wegen hebben gereden.
    We bewonderen jullie zeer relaxte houding de dag door te brengen en jullie humor. Kortom, jullie, Gemma en Bob zijn toffe medereizigers en goede vrienden.Zeker voor herhaling vatbaar!
    Hopelijk tot zeer binnenkort in Conques.
    😘
  5. Gemma Hoogeveen:
    9 april 2024
    Hallo Wim en Geke, wij hebben het als een fantastische reis ervaren. Zo met zijn zessen. Nog een paar dingen die ons zijn opgevallen Het weer was anders dan we verwacht hadden, regen, zon, sneeuw en zandstormen. En complimenten aan Leen voor het doorzetten op erg moeilijke trajecten. Wat wij als fijn hebben ervaren dat we elkaar vrij hebben gelaten in de vertrek en aankomsttijden en daarna wel weer gezellig even konden bijkletsen met elkaar. Wie weet komt er nog een vervolg. Lieve groetjes Bob en Gemma.
  6. Geke en Wim:
    9 april 2024
    We sluiten ons helemaal bij jullie aan. Het leukste is om dat ietsje extra samen te hebben gedaan dat een 'wauw' gevoel heeft gegeven en ons allemaal heeft geraakt.
    (Aourkerda, Aït-Mansour, lagune Kennifiss, zeeduivel in Ouitia, en.....Ouarzazate-Demnate.
    De avonden dat we met elkaar doorbrachten. Super leuk.
    Heel veel dank daarvoor.
    Er zijn nog legio reizen samen te maken.

Jouw reactie