9Juli: Hveravellir - Þjórsárdalur

10 juli 2023

Om 07:00 zitten we als enigen in de hotpool en dat met een blauwe lucht en zon.

Hot pool van HveravellirHot pool van Hveravellir

We ontbijten buiten, wat zeldzaam is in de highlands.

Camping Hveravellir met uitzicht op de gletscher

We rijden weer terug om te voorkomen dat we in N-IJsland uitkomen. Het wordt weer 80km schudden en rammelen op Rte35.

Rte35 door de lava vlakte

We stoppen regelmatig voor fotoshots. De blauwe lucht en zon geeft een extra dimensie en we kunnen zeer ver kijken. De temp neemt toe tot 24° en dat in de highlands!

Landschap langs Rte35 met mooi weer.Gletscher met glaciale meer langs Rte35Gletscher Langjökull met glaciale meer

We doen boodschapoen in Fuðir (Rte30). Bestemming Landmannalaugar (in de zuidelijke highlands) halen we vandaag niet.

We gaan naar de Gjaín vallei (te bereiken via de onverharde Rte327): Een verborgen, idyllische plek met watervallen en poelen, omgeven door hoge rotsen  We wandelen door de vallei. Het ziet er on-IJslands: zeer groen.

panorama Gjaín valleiGjain valleiGjain vallei

Hierna rijden we naar de camping Sandartunga in Þjórsárdalur, aan Rte32. Er is voldoende plaats. De IJslanders zijn weer vertrokken naar huis.

Camping Sandartunga

1. Marianne en Ank:
    10 juli 2023
    Bijzonder, mooi maar de warmte is verontrustend.
    Geweldig om allemaal te zien via jullie .
  2. Anne van den Berg:
    10 juli 2023
    Prachtig dat binnengebied. Wij kennen het van onze tocht in 2006?naar de Askja krater, ook toen was het warm, 26 °
  3. Leen en Jacky:
    10 juli 2023
    Zalig die hotpools. Neem er misschien eentje mee naar huis voor in jullie tuin 😄.
    (Wij vertrekken naar Spitsbergen, en heb gelezen dat er weinig tot trage wifi is, misschien dat we jullie avonturen daar niet gaan kunnen lezen)
  4. San:
    10 juli 2023
    Heerlijk daar bij jullie.
  5. Erna en Koos:
    10 juli 2023
    Soms krijg ik wel eens van die prachtige screensavers op mijn pc te zien, de foto's van jullie van het absurd mooie landschap passen daar ook zo bij.
  6. San en Ruud:
    11 juli 2023
    Jullie "moeten" als het enigszins kan een stukje terug om de eruptie van dichtbij te bekijken. Eénmalige kans. Prachtige foto's. Mooi om mee te reizen.
  7. Geke en Wim:
    12 juli 2023
    Leuk, gaan we doen! De Seljalandfossen zag ik mensen dat ook doen.