28Juni: Drangsnes - Heylandur

29 juni 2023 - Bolungarvik, IJsland

We rijden verder westelijk de West Fjords in. Helaas zijn er laaghangende wolken dat een weids uitzicht belemmert en rijden zelfs in de mist wanneer we een hoogvlakte oversteken. Maar, het heeft ook zijn charme om dit facet van IJsland te ervaren.

We zijn nu gefocust op het zien van zeehonden, met als resultaat dat we er inderdaad nu meer zien. In de Westfjords zijn ook (verborgen) hot springs.

Zeehonden langs Rt61 in baai van Isafjörður

Vroeg in de middag komen we aan op de boerderij/camping in Heylandur dat in een vallei ligt vlakbij de smalle fjord Mjöfjorður, te bereiken via de onverharde Rte633.

Vallei van HeylandurHeylandur: campingHeylandur: Boerderij en camping

De boerderiJ heeft ook een goed restaurant en reserveren een tafel voor vanavond.

Heylandur: Geke in Hot poolHeylandur: Wim in Hot pool

Buiten is het 8°, een goed moment om in de hot spring te relaxen (40°).😀

's Avonds eten we in het gezellig rustieke restaurant. We eten gerookte lam en kip en een heerlijke dessert met een lekker lokaal biertje erbij.