20Sep: Karadeniz - Ünye

20 september 2022 - Ünye, Turkije

Gelukkig, de zon schijnt weer en de lucht is weer mooi blauw. Na het ontbijt nemen we nog een paar fotos van de kust bij de camping.

Camping Karadeniz bij Espiye.Karsdemiz: Uitzicht op de kust

Omdat het weer goed is, volgen we de kustweg in Westelijke richting. Het is een 4-baans weg, dus we schieten goed op.

De theeplantages hebben plaats gemaakt voor hazelnoot boomgaarden. Onderweg zien we veel hazelnoten te koop. Ook worden de hazelnoten verspreid op parkeerplaatsen of in parken om te drogen. Het is een belangrijk export product.

Geplukte hazelnoten te drogen

Om 13:00 komen we aan op de camping Uzunkum in Ünye. Het is een kleine camping, direct aan zee. Er is een verrassing; onze reisgenoten Ruud en San staan hier ook. Wat een toeval!

Na de lunch, nemen we een duik in de Zwarte Zee. Het water is ca. 24°.

Ünye: Zwemmen in de Zwarte zee

Het wordt tijd voor de kapper en ik vraag de campingbeheerder naar een herenkapper. Hij brengt mij er naar toe.

De kapper heeft me goed geknipt, zelfs de neus- en oorharen worden minitueus geknipt. Het kost slechts 60 TL (€3,40)!

Met Ruud en San drinken we nog een apero.

Helaas is het vanavond weer gaan regenen. We gaan morgen het binnenland in om de regen hopelijk te kunnen vermijden.

De ferry naar Italie is geboekt. We nemen de ferry van Dürres ( AL) naar Bari op Zat avond 1 Oct.

1. Marianne en Ank:
    20 september 2022
    Heerlijk even op de boot . Dat schiet op!
  2. Wies Luijten:
    21 september 2022
    Wat waren jullie laatste dagen in Georgië ontzettend mooi. Wat een prachtig land.
    En ook Turkije is mooi en bijzonder om al die thee plantages en hazelnoten te zien. Geniet nog van Italië.
  3. Karin:
    21 september 2022
    Hoop dat jullie nog even van de mooie nazomer kunnen genieten in mooi Turkije! Wat een reis, laatste stukje is in zicht! Liefs
  4. Erna en Koos:
    21 september 2022
    Leuk om andere reisgenoten weer te ontmoeten, die hebben natuurlijk ook dezelfde reis ideeën.