4 Oct:San Gimignano - Rialto

4 oktober 2022 - Calice Ligure, Italië

De parkeerplaats in San-Gimignano was zeer rustig. We hebben dan ook heerlijk geslapen. De zon schijnt volop en het is alweer 22°.

Vlakbij San Gimignano zien we een biologischee kaasboerderij en kopen er allerlei Italiaanse harde en jonge kazen, nadat we hebben geproefd, en bio-yoghurt. Ook slaan we nog een aantal Italiaanse rode en witte wijnen in.

Na een aantal uren de snelweg te hebben gereden rijden we, na Savona, 10km het heuvellandschap in en vinden een magnifieke camperplek in Rialto. De weg ernaar toe is smal, steil en zeer bochtig. Maar, we zijn inmiddels wel wat gewend met de camper.

camperplaats pietra Ligure2Camperplaats Pietra Ligure

We worden beloond met een fantastisch uitzicht op de groene heuvels, Rialto en de Middellandse zee in de verte. Het is er doodstil (vlakbij is een kerkhof) op de kippen en kerkklok na. Ieder 1/2 uur horen we de klok. We zijn benieuwd vannacht!

haan en kippen camperplaats Pietra ligure

Het is onze laatste avond in Italie. Morgen zullen we weer terug zijn in Frankrijk.