5-6 Jun: Asti - Premilcuore

7 juni 2022 - Premilcuore, Italië

Vandaag rijden we ca 400km Z naar de ingang van het Nat. Park Casentinesi, 40 km W van Forli. Via de snelweg schiet het goed op en om 15:30 komen we aan bij de Agriturismo Ridolla, tevens manege. Het veld van de camping (we zijn de enigen) delen we met een aantal paarden.

Agriturismo RidollaRidolla paarden op camping veld

Na de apero en douchen eten we in het restaurant. Geke heeft gegrild konijn en ik gegrilde wilde zwijn met gegrilde groenten en aardappelen. Heerlijk!

Restaurant Ridolla

De volgende dag lopen we ca 700mtr naar de Grotta Urlante en de poelen in de rivier 'Rabbi'. Ik kan de drang niet weerstaan een duik te nemen in het koude water. Heerlijk verfrissend.🏊‍♀️

Grotta UrlanteZwemmen in de Grotta Urlantepoelen bij Grotta Urlante

De rest van de dag brengen we lezend door op de rotsen in het riviertje en kijkend naar de vissen en kikkers.

Kikker in rivier Rabbi

In het begin is het zeer rustig, maar in de middag komen er meer lokale mensen.

's Avonds worden we weer omringd door grazende paarden. Een paard schuurt zijn kont tegen de camper en poept voor de woondeur.

Ridolla: paard naast de woondeur

Een extra rustdag in een prachtige omgeving heeft ons goed gedaan.

Veld - camping Ridolla

Er rest slechts 180km naar Ancona voor de nachtboot naar Split op 8 Juni 's avonds en een camping aan de Adriatische Zee onder Rimini.

1. Wies Luijten:
    7 juni 2022
    Nog een lange reis voor de boeg maar het is nu al genieten. Een mooi verhaal en schitterende foto’s
  2. Karin:
    Fantastisch
  3. Wim Sagel:
    Gaat goed dus!
  4. Anne van den Berg:
    8 juni 2022
    Paardenstront is heel goed voor jouw tuin. Dat krijg je niet elke dag, mag je hopen!
  5. Marianne en Ank:
    Mooi daar zeg! Succes bij de overtocht 1 nacht en dag neem ik aan. Gr
  6. Marga en Kees Hagenaars:
    8 juni 2022
    Wat een mooie grotten en poel. Dat vraagt zeker om een frisse duik.