4 Jun: Alby - Asti (Italie)

4 juni 2022 - Asti, Italië

Geke heeft het intussen gezellig gemaakt in de camper met lichtjes en een aantal familie fotos (veel van Jayden🤗).

sfeerverlichtingfamiliefotos

Na het vertrek besluiten we om langs een deel van het Lac du Bourget te rijden en komen uit bij Chambery. Na het tanken en het doen van boodschappen vervolgen we onze weg naar de Frejus tunnel.

Franse AlpenParking voor Frejus tunnel

Al rijdend hebben we prachtige uitzichten op de Franse Alpen.

Zoals in Frankrijk (France Passion) is er een soortgelijke club in Italie (Agricamper-Italia) die een camper-plaats gratis aanbieden bij (wijn) boeren op het platteland. We vinden de boerderij 'Cascina Rey' vlakbij Asti in het heuvelland van Piemonte. We zijn verzekerd van een prachtig uitzicht en zijn de enige camper.

Uitzicht op Cascina ReyUitzicht op de vallei

We kopen in het winkeltje honing en een lekkere fles witte wijn, die we direkt openen om ervan te genieten en van het weidse uitzicht over de vallei.

Winkeltje Cascina Rey

Na zonsondergang koelt het lekker af en doen alle ramen open. Helaas komen de muggen te voorschijn. We gaan naar binnen wanneer de muggen ons te veel plagen.