27 Jun: Cappadocie (vervolg) - Ballonvaart

29 juni 2022 - Naip, Turkije

We wachten voor de camping en om 03:40 worden we (2 nog 1/2 slapende mensen) met een busje opgepikt en gebracht naar de startplaats van de ballonnen.

Cappadocie: 03:30, wachtend op het busje luchtballonvaart

Het is al behoorlijk druk, want er zullen min 50 ballonen opstijgen. Er wordt warme lucht ingeblazen met aan de ballonnen gekoppelde branders. Wauw, wat groot!

Cappadocie: gereedmaken van luchtballonnenCappadocie: gereedmaken van 'onze' luchtballon

Tenslotte 'ready for take-off' en we klimmen met nog 28 personen in de mand. Langzaam komen we los van de grond met nog vele andere ballonnen.

De '2 piloten' hebben contact met de control tower tijdens de vlucht. We stijgen tot 800mtr en zien de zon opkomen om 05:15. Af en toe gaat de brander aan en niets anders dan stilte.

Cappadocie; de opstijging van luchtballonnenCappadocie: Zonsopkomst vanuit de luchtballonCappadocie: prachtig gekleurde luchtballonCappadocie: in de luchtballonCappadocie: talloze luchtballonen die met ons zijn

Cappadocie: uitzicht vanuit 'onze' luchtballon

Na een uur staan we weer op de grond, dwz de piloot manoeuvreert met zijn team de mand op de aanhanger en we klimmen uit de mand.

We toasten met elkaar champagne op de 'happy landing' en krijgen een luchtdoop diploma. Het is inmiddels 06:00.

Cappadocie - Team van de luchtballon

Op de camping aangekomen gaan we douchen en ontbijten.

De campingeigenaar zegt dat de ballonvaart voor de komende dagen weer zijn afgelast ivm regen en wind. Wat een geluk hadden we!

Zeker weten;  Dit was letterijk en figuurlijk het hoogtepunt van de heenreis 😇

Met nog een 'wauw' gevoel starten we de camper, en rijden richting Gurun voor een wildcamp.