9Mar: Ounagha (Essaouira)

10 maart 2024 - Essaouira, Marokko

De reden waarom we in Ounagha kamperen is omdat het vlakbij Essaouira en Had-draa ligt.

Essaouira doen we vandaag en Had-draa morgen. We gaan met ons zessen in 2 campers en parkeren vlakbij de medina en haven.

Essouira is een havenstad/ vissershaven met een oude medina (Unesco) dat omgeven is door 18e eeuwse vestingmuren.

Essaouira: repareren vd nettenEssaouira: de ommuurde oude medina

In het najaar 2021 zijn we hier geweest en vonden de medina en vissershaven heel leuk, reden waarom we hier weer zijn. De vissershaven 'leeft' met de verkoop van de vers gevangen zeevis en krab en de vissers die hun netten ah reparen zijn voor de boten. Meeuwen en  katten loeren op een maaltje.

Essaouira: vissershavenEssaouira: Verkoop dorade in de haven Essaouira: haven en vesting op de achtergrond

We kopen een dorade voor in de vriezer en 3 dorades voor ons zessen. We laten ze grillen en bestellen er salades en friet bij.

Essaouira: onderhandelen over grillen vd dorades

Hierna slenteren we door de medina. In de middag rijden we terug naar de camping.

Vanavond heeft Jacky een restaurant gereserveerd in Essaouira. Om 18:00 haalt de taxi ons op. De chauffeur zet ons af bij het strand waar een paarden concours gaande is, waarbij 2 groepen van 10p. het tegen elkaar opnemen en waarbij geschoten wordt in de lucht, een gevecht simulerend. Het is een jaarijkse traditie dat overal in Marokko plaatsvindt aan het begin vd ramadan. (begint 11 Mar)

Essaouira: Traditionele paardenconcoursMarokkaans paarden concours

We lopen naar het restaurant. Het is een gezellige avond, waarbij de gerechten en wijn ons zeer goed smaken. We gaan om 22:00 met de taxi terug.

Essaouira: DinerEssaouira 's avonds

1. Anne van den Berg:
    11 maart 2024
    Klopt Essaouira is een mooie plaats. Wij sliepen daar in 2009 in een prachtig hotel
  2. Karen, Yacine & Jayden:
    11 maart 2024
    Bijzonder dat paardenspel en wederom mooie foto's van deze stad!
  3. Marianne en Ank:
    11 maart 2024
    Ja ik vond Essaouira ook erg mooi en rustiger dan Marrakech. Bijzonder van de paardenraces. Wat een mooi toeval !
    Krijg heimwee bij al die beelden gr Marianne
  4. Wies Luijten:
    11 maart 2024
    Heel mooi die paardenraces en ook de avondvoorstelling van de stad
  5. Lucas:
    11 maart 2024
    Ja wij herinneren ons ook nog de fantasia in Rabat van jaren terug toen onze vrien Gerrit daar werkte en een paar jaar woonde.
    Geniet van het lekkere eten en vooral vd zon. Het regent hier weer eens voor de verandering.
  6. Erna en Koos:
    11 maart 2024
    Zo mooi daar, brengt bij ons ook kleurrijke herinneringen boven. Ik heb er zelf ook paard gereden met een gids, keihard over het strand, fantastische droom waargemaakt toen.

Jouw reactie