7Apr: Chefchaouen - Tanger Med - Algeciras

7 april 2024 - Castellar de la Frontera, Spanje

We vertrekken vroeg uit Chefchaouen om op tijd te zijn bij de ferry. Het is zondag en ramadan, dus het is rustig op de weg. Er wordt gewerkt op het land.

Werken op het land

Aangekomen in de haven van Tanger Med is er paspoortcontrole en uitklaring. Dan volgt de scan en check met een snuffelhond. Hierna is de weg vrij om naar de kade te rijden voor de ferry.

Ivm de grote deining hebben de zwaar beladen vrachtwagens moeite aan boord achteruitrijdend het schip in te komen. Uiteindelijk gaan om 14:00 de trossen los en de Marokkaanse kust vervaagt.

Laatste blik op op MarokkoMoeilijk aan boord te rijdenGeke en Gemma genietend vd zon

Bob en Wim genietend vd zon

Ivm 2hr tijdsverschil debarkeren we in Algeciras om 17:30. We rijden naar de camperplaats in Castellar de la Frontera en hebben daar in een restaurant onze laatste gezamenlijke dinner. We moeten even weer wennen aan het andere eten, andere prijzen, andere mensen en .... geen gebedsoproepen meer. We zullen het missen.

We kijken terug op een zeer afwisselende en leuke avontuur gedurende 37 dagen. We zijn inmiddels enthousiast geworden over Marokko. Bijzonder is dat we de hele periode ramadan hebben meegemaakt. Het heeft ons nauwelijks gehinderd.

We weten zeker dat we weer terug zullen komen in Marokko, want er is nog veel te zien in dit mooie en cultuurrijke land.

1. Marianne en Ank:
    7 april 2024
    Ja inderdaad veel te zien en jullie gevolgd op de kaart en er zijn nog onontgonnen gebieden!
    Dus op naar het volgende Marokkoavontuur
  2. Wim Sagel:
    Goede reis terug!
  3. Erna en Koos:
    7 april 2024
    Goede reis terug, lekker nadromen straks bij thuiskomst.
  4. Marga en Kees Hagenaars:
    7 april 2024
    Het was zeker een avontuur, met veel moois.
    We hebben genoten van jullie verslag en de foto's.
    Wel thuis!
  5. Lucas:
    7 april 2024
    Ja zoals anderen : een heel goede retour
    We zien jullie graag weer terug maar graag met de zon😜😜
    Neem een beetje mee en nogmaals dank voor de leuke dagelijkse report
  6. Wies Luijten:
    7 april 2024
    Het waren hele mooie reisverslagen uit een ontzettend mooi land. Op naar het volgende avontuur
  7. Marian:
    8 april 2024
    Weer veel meegemaakt, nagenieten met ongetwijfeld een fotoboek van deze reis! Op naar Amerika! Groetjes
  8. Evert:
    8 april 2024
    Goede reis terug naar Conques!

Jouw reactie