27Feb: Valencia - Totana

27 februari 2024 - Totana, Spanje

Na een leuk gesprek met onze jonge Ned. buren, die met hun 21/2 jr zoontje een 1/2 jr door Z-Eur trekken met hun camper, gaan we op weg en laten we Valencia achter ons. Met Jonathan als uitstekende gids heeft deze stad een onvergetelijke indruk op ons gemaakt.

We doorkruisen een gebied met veel fruitbomen en wijnranken in een verder gortdroge landschap. De vele sinasappelbomen hangen vol met rijpe sinasappels, klaar om geplukt te worden en de vele bloeiende amandelbomen geven het landschap een roze en witte tint.

Landschap Z van Valencia

De tolvrije snelwegen en de nationale wegen zijn in uitstekende staat en het is comfortabel om op te rijden.

Na 260km vinden we een camperstop in Totana (Z van Murcia) aan de rand vh natuurreservaat Sierra Espuña.

Totana: Uitzicht op Sierra Espuña

Het is er vrij vol met Europese camperaars, maar vinden nog een plek. Het biedt alle faciliteiten wat een camper nodig heeft, incl. douches.

Camperstop Sierra EspuñaUitzicht op de Sierra Espuña

Ik raak in gesprek met een Hongaarse camperaar die gecharmeerd is van onze camper. Het is leuk om te vertellen naar welke landen de Hymer ons al heeft gebracht. Dat is het leuke van reizen: Er zijn onalledaagse en bijzondere belevenissen te vertellen.

Helaas blijft de wind aanhouden ivm een hevige storm in N-Spanje, dat zelfs relatief koude lucht aanvoert tot in Z-Spanje.

In de winter heeft Z-Europa als voordeel dat het langer licht is. Inmiddels hebben we tov Ned. 1hr extra daglicht. Dit wordt in Marokko 2 hr.

Camperstop Sierra Espuña bij avond

1. Joke:
    27 februari 2024
    De amandelbomen staan een maand eerder in bloei door de warme temperatuur die er steeds geweest is vertelde onze gids.
  2. Anne van den Berg:
    28 februari 2024
    Wij zagen de bloeiende amandelen ook al op Gran Canaria.
    De daglengte is nu bij jou een half langer dan in Warmenhuizen en in Marrakech drie kwartier langer dan hier. Op 21 maart is de daglengte overal gelijk. Daarna is het tijdens de zomer bij ons langer licht. Weet je nog wel van jullie reis op IJsland.
  3. Lucas:
    Weer een leuke beschrijving
    Dank
    We genieten mee
    Denise, Lucas
  4. Marianne en Ank:
    28 februari 2024
    Mooie foto’s en inderdaad reizen en mensen spreken . Tja en jullie camper is ook wel je dat!!!
  5. Marga en Kees Hagenaars:
    28 februari 2024
    Het landschap wordt al ruiger, maar niettemin mooi. Dat is wel te zien op de foto's.
    En de mensen die jullie ontmoeten zijn vriendelijk, dat is minstens zo belangrijk.
    Het is mooi om jullie reis op deze manier te kunnen volgen.

Marga en Kees Hagenaars

Jouw reactie