25Mar: Taliouine - Ouarzazate

26 maart 2024 - Ouarzazate, Marokko

Het zonnige weer heeft even plaats gemaakt voor bewolking en lagere temperaturen.

Geke heeft slingers opgehangen aan de camper van Jacky en Leen, want Leen is jarig. Na de felicitaties rijden we weg.

We klimmen geleidelijk naar 1800m en de temp daalt tot 5°. We stoppen in Taznakht - de tapijtstad van Marokko. We kunnen ons niet inhouden en lopen een coöperatie van tapijten binnen. Hij laat ons vele tapijten zien en kopen nog een Berber tafelloper en Touareg vloerkleedje. Het onderhandelen lukt ons aardig en we komen tot een compromis.

Onze gekochte tapijtenPalmen aan de N10

De route naar Ouarzazate is mooi en het weer is terug zonnig. We zien in de verte een oude kasbah van leem.

impressie landschap voor OuarzazateOud lemen dorp vanaf N10

We doen boodschappen bij de Carrefour in Ouarzazate en rijden dan naar de camping municipal. Ouarzazate, de filmstad van Marokko, hadden we in 2021 bezocht en laten de studios daarom nu links liggen.

Leen nodigt ons uit voor een apero en daarna binnen in het restaurant eten we een door hun bereidde maaltijd. Tijdens ramadan mag geen alcohol worden verkocht en gedronken. Het restaurant doet daar gelukkig niet aan mee.

Het was weer een gezellige avond.

Apero: Leen is jarig

eten in het restaurant op de camping

1. Anne van den Berg:
    26 maart 2024
    Ouarzazate is de filmstad waar grote delen van Ben Hur en De Twaalf Geboden zijn opgenomen. In 2009 hebben wij de filmstudio’s nog bekeken, terwijl het 40 graden was.
  2. Marianne en Ank:
    26 maart 2024
    Mooi al die tapijten . Leuk zo’n loper. Ben benieuwd naar het vervolg van jullie route. Of is de reis al bijna ten einde?
  3. Geke en Wim:
    Nee, we gaan nog ong. 14dgn door.😀
    We gaan nu de route doen, dat in 2021 niet kon ivm Covid:
    2000m hoogte bergmeer, Fez, Meknes, Chefchaouen, etc..
  4. Marie et Jacques:
    26 maart 2024
    Nous vous suivons avec un réel plaisir, Merci pour ce bon partage.
    Nous en voulons encore...........
    Bonne poursuite de voyage.
  5. Geke en Wim:
    26 maart 2024
    Merci beaucoup. C'est bien apprecié.
    Amicalement,
    Geke, Wim
  6. Erna en Koos:
    27 maart 2024
    Mooie aankopen gedaan! Dat zijn geweldige souvenirs die je zo weer terugbrengen later naar nu😊

Jouw reactie