25Feb: Subirats - Valencia

25 februari 2024 - Valencia, Spanje

Vandaag rijden we naar Valencia, waar we hebben afgesproken met Jonathan, de 3e business partner van Yoran's en Thomas onderneming 'CURVO'.

Jonathan woont in Valencia sinds begin vorig jaar. Hij zal onze gids zijn.

Na 4 hr rijden zijn we op de camperplaats aangekomen in N-Valencia, gelegen vlakbij het strand. Bijna alle parkeerplekken zijn bezet door campers. Het weer is aangenaam en ca. 20°.

Camperplaats aan het strand

Het is inmiddels 14:30 en Jonathan stelt voor om als lunch Valenciaans paëlla te eten in een strand restaurant waar de locals komen. Paëlla is in Valencia uitgevonden en het bevat alleen vlees (konijn en kip), dus geen vis. Lunchen doet men in Z-Spanje de hele middag en het restaurant is nagenoeg vol. De paëlla en witte wijn smaken heerlijk.

Valenciaans Paëlla met Jonathan

Daarna wandelen we over het strand en boulevard. Valencia is 'booming' en er heerst een aangenaam relaxte sfeer. Velen flaneren langs de boulevard en over het strand. Er wordt buiten gedanst, waarbij het publiek spontaan mee kan doen. Spanjaarden houden van het buitenleven en zijn expressief.

De boulevard langs het strandSalsa dans op het strand

Jonathan gaat vanavond een voetbalwedstrijd zien met vrienden. We zullen morgen fietsend de stad verkennen met hem.

1. Joke:
    25 februari 2024
    Heb je iets van de brand gezien die eergisteren daar is geweest?
  2. Wies Luijten:
    25 februari 2024
    Veel plezier morgen met jullie gids in Valencia. Hopelijk blijft het weer goed.
  3. Geke en Wim:
    25 februari 2024
    Nee. De brand was in Z- Valencia.
  4. Anne van den Berg:
    25 februari 2024
    Die brand was vergelijkbaar met brand inde toren in Londen, 7 jaar geleden. Brandbaar isolatiemateriaal in de gevels, wat verschrikkelijk was. 10 doden in Valencia.
    Heb je het station van Valencia gezien. Prachtig aan de binnenkant.
  5. Lucas:
    25 februari 2024
    Een genoegen om zo meetereizen
  6. Geke en Wim:
    Hi Anne, Riet,
    Idd schoorsteeneffect vd brand zoals in Londen.Verkeerd materiaal gebruik.
    Morgen doen we een bike tour met Jonathan en zal het hem zeggen.
    gr
  7. Marianne en Ank:
    25 februari 2024
    Ja heftig die brand zo snel niets meer over. Jullie gezellige dagen in. Valencia
  8. Albert en Riny:
    26 februari 2024
    Dat is nog eens luxe, een prive gids!! Die brengt jullie waarschijnlijk op plekken waar je normaal gesproken nooit komt. O.a. fijne eetgelegenheden. Stelt Jonathan zich bij gelegenheid ook ter beschikking van jullie vrienden??😂😂
  9. Geke en Wim:
    Hallo Albert, Riny
    idd. we hebben geluk dat Jonathan in V. woont. Voor vrienden zal hij het graag doen is mijn inschatting.
    groetjes
  10. Polly et Lee:
    Paella et salsa ? Il ne manque rien ! 😎🥳😎
  11. Richard en Sander:
    26 februari 2024
    Hoi Geke en Wim, geniet van Valencia! Een prachtige stad, met een mooie groenstrook rondom het centrum en het Arts & Science gebied vonden wij ook indrukwekkend. In het aquarium kun je heel dichtbij de dieren komen. Goede reis verder!

Jouw reactie