24Juni: Dalvik

26 juni 2023 - Dalvík, IJsland

In de Eyjafjörður ligt het eiland Hrisey, gemakkelijk te bereiken met een ferry in 15min vanuit Árskógssandur. Er wonen ca. 160 mensen.

De ferry naar het eiland Hrisey

We blijven in Dalvik om dit mooie eiland vandaag te gaan zien. Vanaf de ferry is er een mooi uitzicht op de omgeving en Hrisey. We boffen met het mooie weer. De IJslanders zijn gekleed in korte broek en T-shirt. Iets overdreven; Wij zijn goed beschermd tegen wind en eventuele kou.

Hrisey in zichtDe haven van Hrisey

We doen een 8km lange wandeling over de heide en langs kliffen. We zien veel vogels.

Hrisey: kustlijnHrisey: rotskustHrisey: patrijsHrisey: wulpHrisey: GruttoHrisey: 3 Noorde sternsHrisey: wegvliegende wulpHet kerkje van Hrisey

Na afloop drinken we een biertje in een cafétje, waarna we om 17:00 de boot terugnemen.

Geke: ferry terugvarend naar vasteland

's Avonds wandelen we door Dalvik. Er is niet echt een kern. De straten zijn breed en loodrecht op elkaar aangelegd. De huizen zijn modern en goed onderhouden en in diverse kleuren.