12Mar: Taghazout - Taroudant

13 maart 2024 - Taroudant, Marokko

De paradijs vallei vinden we zo mooi  dat we er nog een wandeling gaan doen. We rijden naar het startpunt vd wandeling en lopen nog een aantal kms door de omgeving.

Paradijs vallei: wandelingParadijs vallei: wandeling

In Aourir zie ik ateliers van houtbewerkers en vraag of ze ruw hout verkopen. Ik wil nl. een laag tafeltje maken van bv. olijf- of notenhout. Hij laat me een mooi stuk hout zien van de thuya boom. Ik ben onder de indruk vd mooie structuur en kan het met iets onderhandelen kopen voor 180 MAD (€17).  We zijn er zeer blij mee.

Gekocht hout ( thuya)

Bij Aourir zien we veel surfers in zee.

Surfers bij Aourir

Het is bananentijd. De fruit winkeltjes hangen er vol mee en we kopen een tros.

Bananentijd

Hierna rijden we via Agadir naar Taroudant, dat in het binnenland ligt.

In Agadir doen we boodschappen bij de Carrefour. Onze wijnvoorraad kan niet worden aangevuld, want verkoop van alcohol is niet toegestaan tijdens ramadan.

Eind vd middag komen we aan op camping 'Des Jardins' in Taroudant. Het is een leuke rustige camping iets buiten de stad gelegen. De naam doet zijn eer aan: veel heerlijk geurende bloeiende bougainvilles en bomen.

Boom met prachtige bloemenTuin van camping Des Jardins

De dorade, gekocht in Essaouira, gaat 's avonds in de pan. Heerlijk!

Dorade in de pan

1. Lucas:
    14 maart 2024
    mooi hout. Wordt vast een mooie tafel. Voor de wijn en ramadan: er zit nog wel wat in de kelder denk ik? Anders sterkte !!!
  2. Marianne en Ank:
    14 maart 2024
    Oh nergens wijnverkoop wisten jullie dat?
    Mooie omgeving weer heel anders
  3. Geke en Wim:
    14 maart 2024
    We hebben nog voorraad. Daarmee halen we wel de eindstreep. Onze vrienden staan inmiddels droog. Zullen een beetje herverdelen.
  4. Geke en Wim:
    14 maart 2024
    De verkoper heeft gezegd, dat de 1e wk het strengst is. Daarna bedmist de koning.

Jouw reactie