19 Nov: Plage Blanche - Tighmert/Guelmin

20 november 2021 - Tighmert, Marokko

De wildcamp op Plage Blanche was ietwat teleurstellend. Afgelopen nacht was het stormachtig en regende het licht. Het is zwaar bewolkt en 18°; Even wennen na 30 dagen zon en warmte.

IMG-20211120-WA0073

Na een strandwandeling met een ander koppel rijden we naar een camping in Tighmert in een palmentuin iets voorbij Guelmin.

Het regenachtige weer houdt aan vandaag en we rijden over een weg met een lage brug die overstroomt en takken en modder meesleurt. Later op de dag zal deze weg worden afgesloten waardoor een camperaar de camping niet meer kan bereiken.

IMG-20211120-WA0077IMG-20211120-WA0078

Bij het naderen van de camping zien we de droge rivierbedding veranderen in een snelstromende rivier. En ook de zijstraten van de dorpen zijn riviertjes geworden. De zijstraten in Marokko zijn meestal onverhard en bij regen veranderen ze in modderpoelen.

20211119_150614

Bij de camping aangekomen, zien we dat het terrein een grote modderpoel geworden is.

IMG-20211120-WA0026IMG-20211120-WA0068

De campingeigenaar vertelt dat dit de eerste regenbui is geweest sinds 4 jaar!

's Avonds eten we tajine met dromeda-risvlees met een aantal camperaars. Het smaakt naar rundvlees. Het begint op te vallen dat de Marokkaanse keuken ietwat eenzijdig overkomt. Altijd tajine met aardappelen en groente, maar nooit couscous. Eigenaardig, de frieten worden koud geserveerd. Maar, nu we komende week aan de Atl. kust zullen zijn is er keuze in vis.

20211119_200542

We luisteren na de maaltijd nog even naar Marokkaanse muzikanten.

20211119_214317

1. Erna en Koos:
    21 november 2021
    Wel perfect weer om je 4x4 te testen door het water toch? En voor de droogte is het ook goed lijkt me.