29 Nov: Marrakesh - Tanger-Med

29 november 2021 - Fahs Anjra, Marokko

Met nog steeds een volle maag  gaan we op weg naar Tanger-Med. Ook nu via de snelweg.

Voordat we de snelweg opgaan zien we nog leuke taferelen; Een serie ooievaars-nesten in een electriciteitsmast  en een kudde schapen die de RN oversteekt. Dit is Marokko. Heerlijk!

IMG-20211129-WA0002IMG-20211129-WA0005

Onderweg bij een tankstation kunnen we de camper laten wassen. Hard nodig, na 5200km rijden in 6 weken tijd.

Na een laatste tankstop voor Tanger-Med staan we in de rij voor douane en uitklaren van de camper.

Het blijkt dat een verstekeling op het dak is geklommen van een van de campers van onze groep in een poging in de skikoffer te klimmen. We zien rondom ons een aantal jongeren die illegaal een plekje zoeken in camper of vrachtauto.

Dit is een kansloze actie want hierna moet iedere auto door een scanner, er is drugscontrole en de camper wordt doorzocht. Dit hele proces duurt een aantal uren.

IMG-20211129-WA0006

Ca 19:30 meert de ferry, waar we mee varen, af.

IMG-20211129-WA0016

Omdat dit de laatste boot is naar EUR gaan de trossen pas los om 03:30 ipv 23:00 en varen richting Genua, waar we 2Dec begin van de middag zullen aankomen.

Dit is het (abrupt) einde van onze fantastische reis door Marokko.

1. Wies Luijten:
    29 november 2021
    Goede reis terug. Hopelijk heeft Geke goede reispillen en kan ze genieten van de reis op de boot. Wie weet tot gauw.
  2. Marian:
    1 december 2021
    Wat spannend allemaal! Een goede reis nog voor het laatst stuk!! Komen zeker bij jullie om alles in het echt te horen. Lieve groet Jans en Marian.