6Apr: Chefchaouen

6 april 2024 - Chefchaouen, Marokko

Chefchaouen is een leuk wit-blauw stadje dat we nader willen bekijken. Vanaf de camping lopen we in 20 min de medina in. Bijna alle huizen zijn blauw-wit geverfd vanwege de vroegere Joodse gemeenschap, gevlucht uit Andalusie tijdens de Spaanse Reconquista in de 15e eeuw.

Wandelend naar de medinasteeg in de medina 'Rif' Bewoonster en bewoners bij Bâb El-Aïnbewoners door de poortBinnenplaats in de medinaeen donker steegje in de medina

Zoals bij vele medinas, ook deze heeft een doolhof van straatjes en donkere passages, met zijn kooplieden, winkeltjes en bewoners. Ik laat mijn haar knippen. Het is goed gedaan en geef de kapper het dubbele bedrag (€4).

bij de kapper Kasbah in de medina

We lunchen op het sfeervolle centrale plein en dwalen hierna nog door de medina. Er staan een aantal broodovens. Sommige bewoonsters zijn traditioneel (Rifgebergte) gekleed.

Bewoonsters ah kletsenVrouw uit het Rif gebergteOven vd bakker

In de loop vd middag zijn we terug op de camping.

's Avonds horen we veel gekwaak van padden op de camping. Een paddenpaar doet het voor onze deur en dat op onze laatste nacht in Marokko!

Morgen is onze Marokko avontuur ten einde en zullen om 12:30 de boot terug nemen naar Algeciras.

parende padden voor de deur

1. Erna en Koos:
    7 april 2024
    Haha voorjaar voor de camperdeur!
    Dat blauw geschilderde is ook weer zo apart om te zien. Mooi , mooi...kan niet anders zeggen.
  2. Anne van den Berg:
    7 april 2024
    Waren dit Vroege Vogels of Prachtige Padden?
  3. Marianne en Ank:
    7 april 2024
    Nou was weer mooie reis. Goede overtocht gr
  4. Joke:
    7 april 2024
    Dat was weer een fantastische reis met leuke verhalen en foto's.
    Dankjewel , wij hebben weer een stukje meegereisd in Marokko.

Jouw reactie