3Apr: Fès - Moulay Idriss Zerhoun

5 april 2024 - Moulay Idriss Zerhoun, Marokko

We hebben enorm genoten van Fès, maar moeten helaas verder. We nemen nog een foto van Bâb Guissa.

Bâb Guissa De gekochte rollen bamboeWerkplaats voor bamboe en stokken

Vlakbij Fès is er een werkplaats dat bamboe verwerkt tot rollen. We kopen er 2 rollen bamboe, welke gaat dienen als zonbescherming voor het terras in Conques. In EUR kost het zeker het 10-voudige! Op weg daar naar toe zien we een enorme hoeveelheid schapewol dat ligt te drogen.

Drogen schapewol langs we wegFès: Ruïnes en begraafplaats in de verteIslamitische graven

Vanaf deze plek zien we in de verte de merinidische ruïnes en rijden langs één vd begraafplaatsen van Fès.

We doen boodschappen in de Marjane in Fès. Bij de visafdeling kopen we 2 stukken haai en nog een ombervis (soort baars).

gekochte haai en ombervisooievaarsnest op een moskeeooievaarsnesten

Daarna rijden we de RN4 naar Moulay-Idriss. Regelmatig zien we ooievaarsnesten in eletctr. masten en op torens van moskeeën. De torens zijn altijd voorzien van 3 bollen, die de thora, bijbel en koran representeren.

Bloemen tussen de olijfbomen

De midden-Atlas is een zeer mooi heuvellandschap. De RN4 gaat langs het stuwmeer Sidi Chahed. We zien veel graanvelden, olijfcultuur en fruitbomen. Langs de weg staan veel grote yucas.

Omgeving stuwmeer Sidi Chahed (RN4)Anti-Atlas: Gekleurde bergen bij Sidi ChahedCactusplanten langs de N13

In de middag komen we aan op de  camping Zerhoun Belle Vue in Moulay Idriss. We zijn vandaag 44 jr getrouwd en vieren dit met de andere vrienden met een aperitief.

Moulay Idriss: camping Zerhoun Belle vueVandaag 44jaar getrouwd

1. Lucas:
    proficiat
    44 jaar is een heel mooie periode.
    Bij terug keer in Hoeilaart zeker een drankje waard.!!!
  2. Mirjam:
    5 april 2024
    Van harte gefeliciteerd Wim en Geke. Op naar de 50!
  3. Mark&Annet:
    Gefeliciteerd!
  4. Albert en Riny:
    Proficiat!!
  5. Karin:
    5 april 2024
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag!! En geniet maar ruim!!! Wij zagen gi avond het noorderlicht en zijn nu op weg naar de noordkaap liefs Karin
  6. Geke en Wim:
    5 april 2024
    Iedereen bedankt voor de felicitaties
    Leuk om dit in het zonnige en warme Marokko te vieren.

Karin,
    Verl plezier met de mooie Hurtigvaaart
  7. Wies Luijten:
    5 april 2024
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Nog een mooie voortzetting van deze reis door het prachtige Marokko
  8. Richard en Sander:
    5 april 2024
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Ideaal dat jullie met de camper reizen om zoveel souvenirs mee te kunnen nemen.
  9. Erna en Koos:
    7 april 2024
    Alsnog van harte gefeliciteerd! Mooi om daar te zijn op jullie trouwdag.

Jouw reactie