31Mar: Meknes - Fès

2 april 2024 - Meknes, Marokko

Het was heerlijk om 1 nacht uit de camper te zijn en van de ruimte en luxe te hebben genoten.

We gaan deze morgen Meknes verkennen met een paardenkoets en daarna te voet door de medina. We bezoeken het 17e eeuwse mausoleum van Moulay Ismaïl, de stichter van Meknes en Marokko, en een museum over Marokkaanse muziekinstrumenten gebruikt door de diverse Marokkaanse stammen.

Ingang Mausoleum Moulay Ismaïlmausoleum van Moulay IsmaïlMeknès: Medina

Meknes is bekend vh houtsnijwerk en we zien werkplaatsen waar prachtige deuren  e.d. met houtsnijwerk worden gemaakt. Fijn borduurwerk wordt meestal door mannen gedaan.

Deur met HoutsnijwerkHoutsnijwerkMan ah borduren

Begin vd middag rijden we weg uit Meknes door de stadspoort, naar het 60km verder gelegen Fès. Het begint weer te regenen. We arriveren op de camping 'Le Diamant vert'.

Meknès: Betegelde poort naar de medina

1. Marga en Kees Hagenaars:
    2 april 2024
    Het is wat jammer van de regen, maar ik zie dat er binnen is ook genoeg te zien en beleven valt. Niettemin wensen we jullie wat minder regen toe. (-:
  2. Marianne en Ank:
    2 april 2024
    Prachtig dat houtsnijwerk . Deze 2 plaatsen zaten toch nog in de marokkoreis van 2021?
  3. Geke en Wim:
    Hallo Ank, Marianne,
    Meknes niet, maar Fès wel.
  4. Lucas:
    2 april 2024
    ziet er weer erg interessant uit.
    Dank voor de leuke fotos en ervaringen. In Hoeilaart regent het ook, mocht dat soelaas geven!!
  5. Karen, Yacine & Jayden:
    6 april 2024
    Grappig dat fijn borduurwerk meestal door mannen wordt gedaan, zou je niet snel verwachten op de 1 of andere manier ☺️

Jouw reactie