30Sep: Piëria - Pogradec (Albanie)

1 oktober 2022 - Pogradec, Albanië

Een laatste foto van de schitterende zonsopkomst aan de Griekse kust. De flamengo's zijn er nog steeds.

Zonsopkomst in de baai van Piëriaflamengoes

We wandelen langs het strand voordat we vertrekken richting Albanie.

Ivm de korte afstand, rijden we voor een deel over de secondaire weg ipv de snelweg. Noord-Griekenland (Macedonie) is mooi, groen en dun bevolkt. Het heeft vele Archeologische sites, zien we.

De grensovergang van Griekenland naar Albanie bij Krystallopigi gaat supersnel. Vervolgens rijden we naar camping Albri bij Pogradec aan het Ohrid meer. Het is laagzeisoen, dus zeer rustig. De faciliteiten van de camping zijn uitstekend.

AL: Camping PogradecAL: Skoder meer bij PogradecAL: Camping Pogradec

Ivm het snelle wifi kunnen we voor het eerst sinds 4 maanden, via de app van Telenet, het journaal zien op de laptop. Alsof we niet zijn weggeweest: We zien dezelfde ellende op TV als voorheen. We hebben de TV dan ook totaal niet gemist. Een groot voordeel van reizen!

1. San en Ruud:
    1 oktober 2022
    Goede vaart en fijne tijd in la bella italia.
    Wij nog in Lytochori, cp Sylvia, echt luieren. Overtocht op 5 okt naar Brindisi.
  2. Geke en Wim:
    Hallo Ruud, San,
    Dank je en jullie ook een fijne zonnige tijd in Griekenland en Italie.
    Nu zullen we elkaar niet meer ontmoeten tijdens de terugreis. Uniek dat we elkaar zo vaak hebben ontmoet onderweg.
    Groetjes van Geke, Wim
  3. Wies Luijten:
    1 oktober 2022
    Het journaal en ook de krant; af en toe is het ontspannend om niet op de hoogte te zijn van alle problemen
  4. Marianne en Ank:
    1 oktober 2022
    Progradec bekend terrein . Tja de reus nu echt over. Mooie ervaring en veel herinneringen.