30Mar: M'rirt - Meknès

30 maart 2024 - Meknes, Marokko

De weervoorspellingen voor dit wknd in een groot deel van Marokko geven regen en wind. We zijn blij dat we een riante riad hebben geboekt voor vandaag.

Het 1e deel vd rit is het nog droog en we genieten vd mooie vergezichten. Bij de slagerijen hangen de gevilde geiten buiten. Toch maar een foto nemen.

Midden-AtlasMidden-Atlas langs de R712Gevilde geiten bij de slagerij langs de R712

Wanneer we Meknès naderen, begint het te regenen. De riad Yacout ligt binnen de oude stadsmuren van de medina, te bereiken via een toegangspoort. De poort is gelukkig breed genoeg voor campers. We kunnen vlakbij de riad parkeren.

Eenmaal binnen zijn we onder de indruk vd typisch Marokkaanse sfeer en prachtige tegeldecors. Geke en ik mogen in de suite met een hemelbed.

Riad Yacout: entreeRiad Yacout: Onze suite

Omdat alleen de vrouwen hamam kunnen doen (mannen niet ivm ramadan), krijgen we per koppel 500dh reductie. Jacky en ik (Bob wil niet) gaan naar een externe hamam per taxi.

Leuke ervaring is een hamam: inzepen, schrubben, douchen, massage met arganolie. Bij mannen gebeurt de behandeling door een man, bij vrouwen door een vrouw. Verschil is dat bij de mannen de behandeling blijkbaar hardhandiger is.

's Avonds hebben we een heerlijke traditioneel Marokkaans diner. We mogen onze eigen wijn schenken.

Riad Yacout: diner

Laat in de avond gaan we terug naar onze kamers en wij in ons hemelbed!

Riad Yacout: hemelbed in de suite

1. Lucas:
    31 maart 2024
    wel berusten in dit koninklijk bed
  2. Marianne en Ank:
    1 april 2024
    Jammer van de regen!
    Maar de riads zijn bijna altijd bijzonder.
    Wij mochten er in Marrakech maar een nacht van genieten ipv de geplande 3. Ivm de versnelde aftocht, sluiting grenzen COVID.
  3. Karin:
    1 april 2024
    Hoi heerlijk een echt bed! Helaas krijg ik geen foto s
  4. Erna en Koos:
    7 april 2024
    Wat een leuke afwisseling slapen in een hemelbed na een scrubje...en dan die hond die ligt te slapen onder de kale geiten. Leuke foto's weer.

Jouw reactie