29Mar: Ouzoud - M'Rirt

29 maart 2024 - M'Rirt, Marokko

We zijn in de Hoge Atlas en houden meer rekening met de slechte weervoorspellingen dit weekend. Tabant en het 2000m hoge bergmeer Sidi Ali laten we vallen. We gaan over op plan B, dwz we rijden via de N8 naar Kénifra. Voor Zat a.s. hebben we de Riad Yacout gereserveerd in Meknès, vlakbij de 15e eeuwse medina.

De kloof bij Ouzoud

In het begin is het nog droog en kunnen we nog genieten van de Hoge Atlas. Verder onderweg hebben veel regenbuien en de temp blijft 12°.

De kloof bij OuzoudKloof en rivier bij Ouzoud

Campings zijn er niet en rijden naar een boerderij/camperplaats in Aït Sidi Ahmed Oubrahim ( P4N) in de midden-Atlas. Helaas kunnen we er niet staan omdat de grond te drassig is geworden. Echter, een plek om terug tekomen, want de omgeving is prachtig.

Midden Atlas bij Kénifra

We rijden 40km N naar de boerderij/ camperplaats 'Auberge Faska' (P4N) bij M'Rirt in de Midden-Atlas. Dit is OK. Het regent nog steeds en het is nu 9°.

M'rirt:Camperplaats bij de olijfboer

1. Wies Luijten:
    30 maart 2024
    Wat jammer van het weer als de omgeving zo mooi is . Maar dit heb je niet in de hand. Hopelijk wordt het beter.
  2. Richard en Sander:
    31 maart 2024
    Jullie maken alles mee, van bijna 40 graden in de woestijn tot deze kou en regen. Dat maakt rondreizen wel leuk, je hebt er geen invloed op. Wij hebben het zonnige Kaapstad inmiddels verruild voor regen in Amsterdam, dus geniet nog maar even daar in Noord-Afrika :)

Jouw reactie