27Mar: Ouarzazate - Douar Ait Lahmad

28 maart 2024 - Douar Ait Lahmad, Marokko

Het weer in Marokko herstelt zich snel. Het is weer windstil, de zon is terug en de lucht is weer wolkenloos diepblauw.

Besneeuwde toppen in de hoge atlas

We rijden de alternatieve route via de N9 richting Marakkech. De  sneeuwbuien van gisteren hebben de toppen van de bergen wit gemaakt. Dat geeft een extra dimensie ah landschap. Wat een geluk!

Besneeuwde toppen in de hoge atlasBesneeuwde toppen in de hoge atlas

Op de Tiz'n Tichka (N9)

Op weg naar de Tichka pas (2260m) in de Hoge Atlas maken we dan ook veel foto stops. We zien dat er ook op de N9 puin vd rotsen op de weg ligt en dat de weg wit is van het zout strooien ivm sneeuwval van gisteren. Ook deze weg was gisteren afgesloten.

Besneeuwde toppen in de Hoge AtlasVallend puin vd rotsenkoeientransport

We zien transport van koeien: Bizar dat ze ook op het dak vd vrachtwagen staan ipv in de vrachtwagen.

We rijden door het levendige stadje Aït Ourir: Mensen gebruiken hier transport met paard en buggy. We kopen noten, brood en fruit op de markt. We zien in de zendmast vele ooievaarsnesten.

verkoop brood op de markt

transport met paard en buggy

Zendmast met ooievaarsnesten

In de middag komen we aan op de kleine, afgelegen camping La Terre des M'Lloukhiyas in Douar Ait Lahma, een plattelandsdorp, 20km O van Marrakech.

camping La Terre des M'Lloukhiyas

We zijn de eersten vandaag en genieten vd zon en warmte (20°). De ontvangst vd Franse campingeigenaars is hartelijk. Er staan vele soorten fruit- en olijfbomen en ruiken de bloesems van de limoenbomen. Ik mag takken ve dode olijfboom afzagen. Hiermee maak ik tafelpoten voor het gekochte tafelblad.

Afzagen tak dode olijfboom op de camping

1. Erna en Koos:
    29 maart 2024
    Wat een mooi contrast, sneeuw met blauwe lucht en groen aan de bomen en koeien op een autovakantie. Verrassend zo'n trip👌
    Fijne Paasdagen daar!

Jouw reactie