2 Jun: Hoeilaart - Domremy la Pucelle

2 juni 2022 - Domrémy-la-Pucelle, Frankrijk

Het vertrek

Gisteren kregen we nog een email van Exp Far-East met een wijziging van de startdatum. De groep wordt toch in '2-en' gesplitst, dwz we moeten nu op 5 Juli in Trabzon zijn ipv 28 Juni. We hebben dus meer tijd om ZO-Eur te verkennen.😀

thuis

Het is zover; Om 1030 starten we onze Hymer en rijden naar het zuiden. In Luxemburg toppen we de dieseltank op met vele andere buitenlanders!

Met een heerlijke zon en 25° arriveren we om 1530 op de rustige camping municipal in Domremy-la-Pucelle aan de Maas. Hier staat het geboortehuis van Jeanne d'Arc (1412) en de kerk waar ze is gedoopt (1419).  Jeanne was een Franse verzetsrijdster in de 100-jarige oorlog tegen de Engelsen.

Camping Domremy-la-Pucelle

Geboortehuis Jeanne d'Arc

13e eeuwse kerk Domremy

La Meuse Domremy-la-Pucelle

We bezoeken dit alles,  incl het museum, dat alles over Jeanne d'Arc vertelt.

We genieten buiten tot zonsondergang van de rust en de aangename temp.

1. Erna en Koos:
    2 juni 2022
    Moet wel een heerlijk gevoel zijn om eindelijk op pad te zijn. Wel fijn dat het iets rustiger begint dan en jullie gelijk al weer cultuur kunnen snuiven.
  2. Karin:
    2 juni 2022
    Dank jullie wel!! Ziet er mooi uit!🥰🚐
  3. Anne van den Berg:
    2 juni 2022
    Feel free. Heerlijk het onbekende tegemoet
  4. Wim Sagel:
    2 juni 2022
    Goeie reis , je bent er nu helemaal klaar voor😎👍🏿
  5. Wies Luijten:
    3 juni 2022
    Een goede, veilige en mooie reis. Op de camping is het nog erg rustig volgens mij. Ik ga jullie blog met grote interesse volgen.
  6. Samira:
    Oh hoe heerlijk!
    Goede reis!
    Geniet ervan en veel plezier.🤗
  7. Marianne en Ank:
    3 juni 2022
    Door de opsplitsing toch alleen met Paul en Christine neem ik aan. 4 begeleiders was ook veel. En fijn kleinere groep
  8. Leen en Jacky:
    3 juni 2022
    Het avontuur begint nu echt. Zo tof dat we alles kunnen volgen met jullie reisblog 🚐🌍🕌🧕👳