15 Jun: AL/Prespa meer - GR/Korinos

17 juni 2022 - Stavros, Griekenland

We komen hier niet zo snel meer, dus besluiten we na het ontbijt eerst nog  langs het Prespa meer te rijden, voordat we ZO gaan richting Griekenland.

We rijden door het dorp Pustec, daarna bezoeken we het dorpje Collomboc en Glloboceni. We zien vnl oudere bevolking en veel vrouwen die werken op het land, ieder op hun eigen perceel.

AL: landbouw ah Prespameer

Glloboceni heeft een XIVe kerk St-Mary. De deur is open en kijken aan tegen een prachtige fresco, geschilderd op het plafond.

AL: Fresco kerk Glloboceni Prespa meer

We zoeken contact met de lokale mensen, maar behalve een groet blijft het moeilijk vanwege de taal.

Nog verder N rijden betekent uitkomen in N-Macedonie. Dit is niet de bedoe-ling, dus keren we om.

We kopen brood in het laatste AL dorp voordat we de Griekse grens passeren. Dit gaat soepel. De 2-baans weg wordt autosnelweg en om 15:00 komen we aan in Korinos aan de Egeische zee, 50 km onder Thessaloniki.

Camperplaatsen zijn er niet. Helaas is de camping vol en de eerstvolgende camping is 25km naar het Z. Daar hebben we geen zin en vragen een hotel met een grote tuin of we op het terrein mogen parkeren. Dat mag! 😀 Aardige Grieken.

GR-Korinos: CP tuin vh hotel

Dankbaar als we zijn gaan we daar van-avond eten. Maar eerst gaan we zwemmen in zee. Het is heerlijk warm (26°), helder water en daarna zonnen op de strandstoelen. Het leven kan slechter zijn.

GR-Korinos: strand ad Egeïsche Zee

's Avonds genieten we van een heerlijke maaltijd op het terras van het hotel.

1. Marianne en Ank:
    17 juni 2022
    Wat een prachtige route!
    Leuk weer te lezen en camping vol. Het begint daar toch drukker te worden blijkbaar.
  2. Samira:
    17 juni 2022
    En toch lijkt het mij zo rustig.
    Het strand alleen voor jullie ,dat maak je hier bij ons niet veel mee.😄
    Geniet ervan!😊
  3. Wies Luijten: