Dag55(28Aug): Yerevan-Goght (camping 3Gs)

28 augustus 2022 - Goght, Armenië

Voordat we vertrekken naar Goght, gaan we het museum van het 'Mother of Armenia' monument bezoeken.

Het monument was oorspronkelijk opgericht voor het standbeeld van Stalin. Echter, in het verlengde van het genocide monument gaf het toenmalige Kremlin in 1967 toestemming Stalin in te ruilen voor het 'Mother of Armenia' monument. Het gezicht van het vrouwelijk standbeeld is gekeerd naar mnt Ararat, de heilige berg. Met het zwaard in de aanslag is ze vastbesloten het volk achter haar te verdedigen.

20220827_183647

Het museum gaat vnl over WOll (Armeense leger was geintegreerd in het Russisch leger en betrokken bij de inname van Berlijn)  en de oorlog met Azerbeidjan 2018-2020. Helaas is de uitleg in het Armeens. We zijn er dan ook snel weer uit.

Hierna rijden we naar de 3Gs camping in Goght. Een Duits koppel, ontmoet in Iran, had het ons aanbevolen. Ook de reviews op iOverlander waren zeer goed. We zijn benieuwd!

We komen vroeg in de middag aan en het voelt meteen aan als een warm bad. Heel compleet, zwembad, uitstekend toegerust, prachtig uitzicht en bovenal zeer aardige Ned. eigenaars.

20220828_13583320220828_140142

De camping is bevolkt met jonge sportieve mensen (Duits, Belgisch), die met hun 4x4 landcruisers en motoren Georgie, Armenie en Turkije doorkruisen. Sommigen zijn op doorreis naar Iran! We voorzien ze van de nodige info. Conclusie: We kunnen als jongere oudere zeker meedoen met onze 4x4 Hymer in reislust en zin in avontuur😜

20220828_135859

We gaan lekker luieren, zwemmen en genieten van een apero. Er hangt een heerlijk relaxed sfeertje! Ook 's Avonds.

20220828_20060020220828_221030

1. Wies Luijten:
    30 augustus 2022
    Leuke ontmoeting en een mooie camping.
  2. Ulrike und Hartmut:
    30 augustus 2022
    Hallo Wim und Geke, wir bewundern immer eurer tollen Fotos und die Informationen im Blog . Tolle Reise mit vielen fantastischen Erlebnissen und Erinnerungen. Lg Hartmut und Ulrike
  3. Marianne en Ank:
    1 september 2022
    Ziet er opeens uit als een gewone vakantie haha