7 Nov: Ouerzazate - Mhamid

8 november 2021 - Mhamid, Marokko

Vannacht hebben we slecht geslapen ivm de storm en het is 5° bij het opstaan.

We zijn vroeg wakker en rijden al weg om 07:30, ook  ivm  lange afstand vandaag (290km).

We zien bij het wegrijden dat de bergen rondom ons voorzien zijn van een laagje sneeuw. We zijn verrast!

IMG-20211107-WA0004

Na een uur rijden horen we een verdacht geluid. We stappen uit en, jawel hoor, lekke band op rechtsachter.

Nu zullen de potkrik en meegenomen blokken hout van pas komen en verzamelen onze moed om het kreng te vervangen. Echter, er stopt een vrachtwagentje, hij ziet de lekke band, haalt zijn potkrik en gebeds-kleedje op en begint de camper op te krikken. Intussen maak ik de reserwewiel los en in 15min is de band gewisseld en alles opgeruimd!!

20211107_083349

Verbouwereerd over deze spontane hulpvaardigheid, hebben we nauwelijks door dat hij alweer weg wil rijden. Ik ren achter hem aan en wil hem een flinke fooi geven. Hij weigert, maar na aandrang neemt hij het aan en rijdt weg.

Wat een mooie ervaring!

Later passeren we elkaar nog een paar keer en groeten hem enthousiast!!

De route is weer fascinerend mooi. Aangekomen in Zagora, vinden we een bandenbedrijfje om de band te repareren. Kosten:100DH= €10!

IMG-20211107-WA0002IMG-20211105-WA0017

DSCN3612

Via een mooie route langs de palmentuin van Oulad Idriss arriveren we op de wildcamp aan de rand van de woestijn.

DSCN3620DSCN3617DSCN3642

Eenmaal geinstalleerd, legt de bivouac-eigenaar een kleed voor de camper. Dit is de gewoonte in Z-Marokko.

IMG-20211108-WA0021IMG-20211107-WA0005IMG-20211108-WA0020

DSCN3640

Paul, de leider, doet de suggestie onze 4×4 uit te proberen in de zandduinen. Goed idee: We verminderen de bandendruk tot 1.5 bar, zetten hem in 4x4 en low gear en rijden maar. We worden door elkaar geschud, horen veel herrie in de kastjes, maar het beest doet het geweldig. Na een uurtje scheuren door de "witte duinen" pompen we bij Paul de banden weer op.

IMG-20211108-WA0022

We leren de camper steeds beter kennen, maar denken dat hij nog meer kan. Toch maar op 4x4 rijcursus in Ned in 2022.😀

We genieten na met een wijntje op de verjaardag van Karen met een ander stel tot zonsondergang.

IMG-20211108-WA0023

1. Karen, Yacine & Jayden:
    8 november 2021
    we blijven genieten van het lezen van jullie mooie verhalen & foto's!
    veel liefs
  2. Wies Luijten:
    8 november 2021
    Wat alweer een mooi verhaal. Ik kijk al dagelijks uit naar het reisverslag. Geniet van het vervolg van de reis
  3. Wim Sagel:
    9 november 2021
    Mooi avontuur!
  4. Ulrike und Hartmut:
    9 november 2021
    Hallo . We begeleiden je rondreis en zijn gefascineerd door je reisverslag en de mooie foto's. veel plezier en blijf gezond. lg hartmut en ulrike uit berchtesgaden.