7 -12Juni: Hoeilaart - Hirtshals

12 juni 2023 - Hirtshals, Denemarken

Na de 1e camperstop in Delfzijl met familie bezoek rijden we vialangs de N-Duitse Waddenkust.

Delfzijl-camperplaats

Via de camperstops Harlesiel en Brokdorf nemen we de veerpont over de Elbe (Wischhafen-Glückstadt) en rijden een leuke route door het 'Ost-Friesische' landschap.

Harlesiel-camperplaatsveerpont Wischhafen - Glückstadt

Vervolgens passeren we de Deense grens bij het plaatsje Rozenkranz.

De 1e Deense camperstop is op het schiereiland Rømø, verbonden dmv een dam met het vasteland. Op Rømø mag je met de camper het strand oprijden, wat we doen bij Lakolk. Helaas waait het te hard en vinden een beschutte camping in Toftum.

Rømø-strand LakolkRømø-camping Toftum

De volgende camperplaats is in de kleine haven van Jegindø aan de Limfjorden. Een leuke plek: Stil, 25° en een prachtig uitzicht op het water en haventje. Er is een klein, informatieve visserijmuseum, waar de nostalgische geur van vis en teer wordt geroken.

We maken 's middags een wandeling langs de kust en binnenweggetjes.

Jegindø CamperplaatsJegindø: wandeling langs de kust

Tenslotte leggen we de laatste 200km af naar Hirtshals. Onderweg worden de LPG flessen en de dieseltank opgetopt en doen de laatste boodschappen.

We willen de drukke campings in Hirtshals vermijden en vinden een leuke, kleine camperplaats op het erf van een boerderij in Horne, 5 km Z van Hirtshals.

Hirtshals Camperplaats1

Hirtshals camperplaats3

's Avonds pakken we de tas in met noodzakelijke spullen voor aan boord. Het is 47 hr varen naar IJsland.

1. Anne van den Berg:
    13 juni 2023
    Prettige vaart over de oceaan
  2. Marianne en Ank:
    13 juni 2023
    Ben zo benieuwd !? Deze stond ook namelijk op ons lijstje nog maar de COVID heeft roet in het eten gegooid en geen 4 wheeldrive natuurlijk ook want de buiten ronde hebben we al gedaan in IJsland. Was een van de reizen uit de top 3
  3. Erna en Koos:
    14 juni 2023
    Als het goed is zijn jullie er nu al bijna en kan de ontdekkingsreis beginnen! We zijn benieuwd naar alle ongetwijfeld bijzondere foto's van IJsland. Enjoy.