3Jul: Ovacik - Caglavan (Gürlevik watervallen)

4 juli 2022 - Maçka, Turkije

Voordat we ons gaan melden in Maçka (bij Trabzon) op 4Jul doen we nog een wildcamp bij de Gürlevik watervallen (bij Caglavan).

We kopen eerst nog brood in Ovacik bij de bakker. Er ligt veel hout voor de deur. De oven wordt nl met houtvuur verwarmd.

Bakker in Ovacik

In de canyon van het Munzur Nat. park vullen we onze 5ltr plastic fles bij met het zuivere bronwater.

Tappen van bronwater

De weg slingert zich door de mooie valleien naar de Gürlevik watervallen en komen in de middag aan.

20220703_131558

Veel families zijn hier aan het picnicken en op hun kookstelletjes zetten ze thee.

We worden uitgenodigd door een grote conservatief geklede Turkse familie om thee met hun te drinken. We gaan zitten in de kring op een tapijt. Wim bij de mannen en ik bij de vrouwen. Geen woord Engels maar toch met handen en voeten is er communicatie.

Ivm de drukte zullen we morgenvroeg fotos nemen van de schitterende watervallen.

Zoals afgesproken met de eigenaar, om 20:00 parkeren we  bij het restaurant, 20 mtr tegenover de watervallen. We zijn dan inmiddels de enigen en hij vertelt dat er 's nachts bewaking is.

20220704_081210

1. Lascaris:
    4 juli 2022
    Een mooi avonduur deze aanloop naar het grote avonduur. Veel reis plezier 🤩
  2. Ank:
    5 juli 2022
    Jullie typeren de Turkse tradities zoals ik (wij) ze herkennen. Uitnodigend….
    Picknick kleed en thee!