29Nov - 2Dec: De overtocht en einde Reis

4 december 2021 - Saint-Cézaire-sur-Siagne, Frankrijk

Het inladen van de ferry duurt lang omdat het erg druk is. Het is nl. de aller- laatste boot naar EUR. Marokko heeft miv 30Nov alle lucht, zee en land-verbindingen verbroken ivm de COVID ellende.

01:00 waren we aan boord. De hutten-verdeling verloopt ietwat chaotisch, want er is dubbele boeking van sommige hutten.

Maar uiteindelijk heeft iedereen van de groep zijn hut en ca 03:00 kunnen we slapen.

We zijn als groep door de bijzondere ervaringen naar elkaar toegegroeid en zien elkaar dus nog regelmatig gedurende de overtocht.

Twee andere koppels gaan volgend jaar ook met ons de Oude Zijde Route door Centraal-Azie doen. Paul en Christine zullen de groep leiden.

De overtocht verloopt rustig met een kalme zee en veel zon.

20211130_121707

Er is aan boord nog een allerlaatste briefing: een slideshow van Paul en Christine, de bijzondere en vele plekken tonend onder het genot van pepernoten van Geke. Dit was meegenomen om een beetje het Sinterklaas gevoel in Marokko te geven.

IMG-20211202-WA0038IMG-20211204-WA0008

We drinken gezamenlijk een apero, waarna we gaan eten in het restaurant.

IMG-20211204-WA0010

Do 02Dec ca 08:00 meren we af en gaan naar onze campers. We zien dat de camper van Marianne en Ank een lekke band heeft. Harpert en ik vervangen de band aan boord voor hun en een uur later rijden we als een van de laatsten van boord. We zijn blij dat we ze hebben kunnen helpen.

IMG-20211202-WA0016IMG-20211202-WA0015

Hiermee is de reis formeel geëindigd en gaat een ieder zijns weegs. Sommigen rijden naar Spanje of Portugal en anderen gaan terug naar Nederland.

We gaan John, vader van Thomas, (mede-eigenaar van Yoran's bedrijf) bezoeken, maar slapen in de camper. We komen ca 16:00 aan bij John in Saint-Cezaire-sur-Siagne bij Grasse.

De volgende dag zullen we naar Conques rijden om Di 7Dec verder te gaan naar Hoeilaart.

1. Erna en Koos:
    4 december 2021
    Home sweet home is ook fijn na zo'n reis...goed dat je de focus al weer hebt op de zijde route want laat niets je tegenhouden!! Het grote nagenieten kan beginnen...enjoy!
  2. Geke en Wim:
    4 december 2021
    De reis is beeindigd en we willen iedereen bedanken voor de warme belangstelling en leuke reacties gedurende onze reis door Marokko.
    Wie weet, hebben we jullie ook enthousiast gemaakt voor dit prachtige land.
    Lieve groetjes vanuit Conques.
  3. Marianne en Ank:
    4 december 2021
    Ja heel fijn dat wij zo direct en spontaan werden geholpen . We hadden een toegroei gr Ank en Marianne
  4. Wies Luijten:
    4 december 2021
    Bedankt voor alle mooie reisverslagen. Zo hebben we een inkijkje gekregen in jullie mooie reis. Groeten en wie weet tot ziens in Hoeilaart
  5. Marga en Kees Hagenaars:
    6 december 2021
    Bedankt voor alle fantastische verslagen die we hebben kunnen lezen en zo met jullie mee op reis konden gaan. Een hele overgang nu jullie weer thuis komen. Van het mooie warme land naar de Kerstboom.
  6. Peter en Margreet:
    7 december 2021
    Inmiddels zijn jullie ws terug in Hoeilaart, wat ontzettend sneu dat de reis zo abrupt moest eindigen.
    De belevingen van de afgelopen weken zijn nu des te waardevoller😘
    Fijn dat we mochten meegenieten van jullie reis
    Gr Peter en Margreet
  7. Karen, Yacine & Jayden:
    8 december 2021
    Het waren prachtige verhalen die we altijd met veel plezier hebben gelezen!
    Toch kijken we er naar uit jullie vanavond weer te zien 😃😘