27 Nov: Souira - Marakkech

29 november 2021 - Marrakech, Marokko

We rijden vandaag naar Marrakesh in zullen in het centrum 3 nachten camperen op de parkeerplaats bij de bekende Koutoubia moskee.

20211127_144430

We ontvangen onderweg een Whatsapp dat er een spoed briefing is bij aankomst in Marrakesh.

De situatie is radicaal gewijzigd in Marokko. EXP-FE heeft dankzij lokale contacten vernomen dat er iets op handen is. Alle ferries naar/van Frankrijk zijn opgeschort miv 28 Nov ivm escalerende Covid in EUR.

De EXP-FE organisatie raadt aan het land z.s.m te verlaten. De enige uitweg is via Italie/Genua. De EXP-FE leiding is erin geslaagd de tickets om te boeken naar 29 Nov.

Zon 28 Nov zullen we de 1e helft van de 600km rijden, vervolgens de 2e helft Ma a.s. naar Tanger-Med.

Een bizarre ontknoping. Gisteren confirmatie gehad van de terugreis op 11 Dec, vandaag gehoord dat de ferries met France zijn gestopt. Een akelige herhaling van 2020 voltrekt zich.

Het lukt dan ook niet om te genieten van Marrakesh op deze Zat middag.

1. Erna en Koos:
    29 november 2021
    Verschrikkelijk toch?! Het is zaak om veilig thuis te komen nu jonges. Fijn dat jullie nog hebben kunnen genieten van deze hele speciale reis moet je maar denken. Goede reis verder!
  2. Albert en Riny:
    29 november 2021
    Hoi Wim en Geke,
    Dat is me even een frusterend en vervelend einde van jullie fantastische reis! Krijg net jullie bericht binnen. Hoop dat jullie daar echt spoedig vandaan komen. Succes en sterkte gewenst!