25-30Juli: Hirtshals - Hoeilaart

30 juli 2023 - Bremervörde, Duitsland

25Juli:

De 1e camperstop na aankomst in Hirtshals is Jegindø, de camperplaats aan het kleine haventje dat ons zo goed beviel op de heenreis. Een 3-master vaart juist voorbij als we aankomen.

3-master in Limfjorden bij Jegindø

We kunnen nog even buiten zitten  maar dan betrekt de lucht en gaan naar binnen. We hebben wifi en kijken 's avonds TV op de laptop.

26Juli:

Helaas is het weer verslechterd en hebben we regenbuien onderweg en de temp komt niet boven 15°.  We stoppen in Viborg om de oude  binnenstad en de 12e eeuwse kathedraal te bekijken.

De 2e camperstop is in de jachthaven van Ebeltoft, waar we goede herinneringen aan hebben tijdens onze 1e kampeervakantie in 1977! Het is en blijft een gezellig, historisch stadje.

EbeltoftJachthaven/camperplaats van Ebeltoft7

27Juli:

We rijden over binnenwegen en via Christiansfeld (Unesco dorp), vinden we een camperplaats in het gezellige jachthaventje van Årosund. We nemen de apero buiten in de zon (21°). Heerlijk om de warmte weer te voelen.

Moravische kerk van ChristiaansfeldÅrosund: Jachthaven/camperplaats

28Juli:

Het is zonnig weer. We ontbijten buiten en wandelen daarna naar de pier. Spijtig dat we deze leuke camperplaats verlaten maar we willen Zon 30Juli in Hoeilaart zijn.

Pier jachthaven Årosund

We nemen weer de Elbe veerpont Glückstadt-Wischhafen zoals op de heenreis en overnachten op de camperplaats in Stade, een sfeervol Duits Hanzestadje. Het is vlakbij het oude centrum. We gaan uiteten en wandelen door het historische centrum.

Uiteten in StadeHistorische centrum van Stade

29Juli:

Onderweg in Duitsland bij Bremervörde zien we ooievaars.

Ooievaars

De allerlaatste camperstop op Zat is 'Stee in Lhee' in Lhee, vlakbij Dwingeloo. Heerlijke plek. We fietsen (gehuurd vd beheerder) naar Dwingeloo.

Dwingeloo

30Juli:

Vandaag rijden we terug Hoeilaart.

1. Marianne en Ank:
    30 juli 2023
    Wat een bijzondere reis! Indrukwekkend en prachtig! We hebben meegenoten!
    Dank jullie wel groeten!
  2. Wim Sagel:
    Welkom thuis!
  3. San:
    30 juli 2023
    Wat een mooie reis. Leuk om mee te lezen.
  4. Wies Luijten:
    30 juli 2023
    Het is beslist fijn om weer thuis te komen en nagenieten van deze geweldige reis.
  5. Alja Dammer:
    30 juli 2023
    Dat was een heel mooi verslag om jullie reis te kunnen volgen. Complimenten en dankjewel voor het mogen volgen.
    Succes met het laatste stukje .
  6. Karin:
    30 juli 2023
    Welkom thuis Geke en Wim, het zal een onvergetelijke reis zijn geworden, nu weer ff Hoeilaart of naar Frankrijk? Liefs Karin
  7. Joke:
    Tot in Huldenberg of Hoeilaart
  8. Leen en Jacky:
    31 juli 2023
    Jullie reis zit erop. Wat een reis ! En de blog is zalig om te lezen. Het is een beetje alsof we mee de reis beleven. Echt knap geschreven. Onze goesting om IJsland en de Faroëeilanden te bezoeken is nu nog meer dan ervoor.
  9. Mirjam:
    31 juli 2023
    Ook wij hebben genoten op afstand. Dank hiervoor.
  10. Gemma Hoogeveen:
    31 juli 2023
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt.
    En ook erg goed geschreven.
    Zo als jullie weten zijn wij niet zo van de kou, maar zo konden we er toch erg van genieten.
    Gr Bob en Gemma.
  11. Albert en Riny:
    1 augustus 2023
    Een indrukwekkende reis. Dan voor het mogen meeliften!!