19Juli: Neskaupstaður - Fellabaer

19 juli 2023 - Egilsstaðir, IJsland

Vandaag is onze laatste dag op IJsland. Heerlijk om de reis te kunnen afsluiten zoals we zijn begonnen: Met zon en een blauwe lucht.

We vervolgen de O-kust via Rte955 naar Fáskrúðsfjörður. Het is een mooie route langs de fjorden Reyðarfjörður en Fáskrúðsfjörður.

Vattarnes langs Rte955Uitzicht op de Atl Oceaan vanaf Rte955Rte 955 naar Fáskrúðsfjörður

Het dorp Fáskrúðsfjörður is gesticht door Franse vissers begin 19e eeuw. Begin 20e eeuw woonden hier 5000 Fransen. Straatnamen zijn 2-talig en er is een heus Frans kerkhof.

Fáskrúðsfjörður: 2-talige straatnamen

We bezoeken het museum dat deze unieke geschiedenis 'vertelt' en lunchen we in het 'French café'. Daar zien we op TV live beelden vd eruptie vd Litli-Hrútur. Het spuwt nog steeds magma uit.

Live TV beelden eruptie Litli-Hrútur

Hierna rijden we naar de camping in Fellabaer bij Egilstaðir. Dit om de overvolle camping in Seydisfjörður (ferryhaven) te vermijden.

Camping Fellabaer

Veel campers die we tegenkwamen tijdens de reis herkennen we en maken een praatje met elkaar. Ze gaan morgen allemaal op de boot.

1. Marianne en Ank:
    19 juli 2023
    Oh al weer naar de boot. En als kers op de taart gaan jullie nog naar de Faroer eilanden. Ben heel benieuwd ??
  2. Anne van den Berg:
    19 juli 2023
    Op naar de Fär Oer
  3. Joke:
    20 juli 2023
    Wat een mooi land,bedankt voor jullie foto's en mooie verhalen
  4. Marga en Kees Hagenaars:
    21 juli 2023
    Het blijft een fantastisch mooie reis en nu nog het laatst stukje. Geniet daar ook nog even van. Bedankt voor het meereizen met jullie.