Dag48(21Aug): Asiab Kharabeh - Agarak (AM)

21 augustus 2022 - Agarak, Armenië

Vandaag gaan we Iran uit en Armenie in.

Na een mooie rit door de vallei van de  Aras rivier, dat de grens vormt tussen Iran en Armenie komen we na 40km aan de Iraanse grens in Nurduz.

Iraans landschap

De uitklaring van de autos en inname van de Visa duurt ca 2hr. Er is nog éen onaangename verrassing; We moeten belasting betalen à €1,25/ltr over onze geschatte tankinhoud van 60 ltr. Een ter plaatse verzonnen maatregel, dat in de zakken verdwijnt van corrupte douane beambten.

Hierna gaan we de lange grensprocedure in om Armenie in te kunnen. De hoofddoeken kunnen weer af en de korte broeken weer aan. Vooral de dames zijn zeer blij.😁

Na registratie van de campers, röntgenscan en visuele inspectie van de campers en aankoop van de verplichte WA-verzekering, afgewisseld met  wachten mogen we om 17:00 Armenie in. We rijden naar een supermarkt voor aankoop van bier, wijn en andere dingen in de Armeense grensplaats Agarak bij Meghri.

Daarna rijden we naar een parking in Agarak.

We drinken met elkaar een biertje/ wijntje wat heerlijk smaakt na 47 dagen 'droog' staan.

Gezamenlijke borrel in Armenie aan de grens.

Iedereen is opgelucht en blij dat we ons weer kunnen presenteren als vrije Europeanen.

1. Anne van den Berg:
    28 augustus 2022
    Ik kan mij jullie opluchting wel voorstellen. Nu genieten van de Kaukasus
  2. Marianne en Ank:
    29 augustus 2022
    47 dagen. Reizen is dan iets heel anders dan normaal lijkt mij.
    Nu komt meer de ontspanning.
  3. Marianne en Ank:
    29 augustus 2022
    En nog even: we moeten hier ook snel lezen om jullie tempo van aanleveren reisverhalen bij te houden. Hoe maakt een mens na zo'n bijzondere en lange reis een fotoboek??
    Maar heerlijk om de mooie landschappen te zien en de verhalen die erbij horen te lezen.